Daneš: Zásah videí na Seznamu je srovnatelný s FB a YouTube

čtvrtek, 10. června 2021, 12:00 Internet & Mobil

Zásah videí na webech Seznamu se má vyrovnat Facebooku či Youtube. Cena videoreklamy na Seznamu není podle Petra Daneše ve srovnání s těmito platformami o tolik dražší.

Petr Daneš na Sklik Expert fóru, zdroj: repro: stream Seznam.cz

Petr Daneš na Sklik Expert fóru, zdroj: repro: stream Seznam.cz

Zásah videí na webech provozovaných společností Seznam.cz má být celkově srovnatelný se zásahem, jakého na českém trhu dosahují na poli videa nadnárodní platformy Facebook a YouTube. Na čtvrtečním Sklik Expert fórum, pořádaném společností Seznam.cz, to uvedl manažer videoreklamy Seznamu Petr Daneš. Prezentoval zde výsledky výzkumu od společnosti Median, podle kterého má nejvyšší zásah v mladších skupinách do 24 let YouTube (v grafu níže označený světle šedou barvou), ve skupině do 34 let Facebook (tmavě šedá), naopak ve skupinách nad 35 let má mít Seznam.cz nejvyšší zásah (červená). 

Zdroj: Analýza profilu uživatelů videoplatforem z dat adMeter 1000, červen 2019, Median. Měsíční reach, odsledování jakéhokoliv minimálního času z daného časového úseku pro zahrnutí respondenta do výpočtu reache, CS 15-69, Seznam.cz, Seznam HP, Novinky.cz, Televizeseznam.cz, Super.cz. Sport.cz, Prozeny.cz, Seznam Zprávy.cz

Zdroj: Analýza profilu uživatelů videoplatforem z dat adMeter 1000, červen 2019, Median. Měsíční reach, odsledování jakéhokoliv minimálního času z daného časového úseku pro zahrnutí respondenta do výpočtu reache, CS 15-69, Seznam.cz, Seznam HP, Novinky.cz, Televizeseznam.cz, Super.cz. Sport.cz, Prozeny.cz, Seznam Zprávy.cz

Z pohledu videoimpresí jednotlivých webů Seznamu mají být nejsilnější Novinky.cz a Stream.cz, s určitým odstupem následuje home page Seznamu, kde se videa objevují ve feedu od loňského podzimu a Seznam Zprávy. Seznam.cz zároveň umožňuje umísťovat na své stránky videa od různých provozovatelů, specificky zde zmínil spolupráci s CNN Prima News. Tyto weby se podílej na všech videoimpresích 9 %. „Chceme rozšiřovat obsahovou síť a vytvořit největší videosíť na českém internetu s kvalitním obsahem,“ zdůvodnil Daneš.

Zdroj: prezentace P. Daneše na Sklik Expert fóru

Zdroj: prezentace P. Daneše na Sklik Expert fóru

Srovnání investovaných financí do reklamy ve Skliku a na YouTube v objemu 5 tisíc Kč podle Seznamu ukázalo, že obě platformy vygenerují podobný počet impresí. Počet zhlédnutí je na Skliku nižší než na YouTube, což má souviset i s mírou dokoukanosti reklam na YouTube, která je vyšší. CPV je tak na Skliku o něco vyšší, CPT vychází v zásadě srovnatelně (viz srovnání níže). „Chtěl bych rozbořit mýtus o tom, že reklama v Skliku je drahá. Je sice cenově výš, a to proto, že se ukazuje na prémiovém obsahu, a to je něco, co se nedá srovnávat s uživatelsky generovaným obsahem na sociálních sítích,“ uvedl Petr Daneš.

Srovnání výsledků kampaní v hodnotě 5 tis. Kč, zdroj: prezentace P. Daneše na Sklik Expert fóru

Srovnání výsledků kampaní v hodnotě 5 tis. Kč, zdroj: prezentace P. Daneše na Sklik Expert fóru

Sklik pro následující období připravuje možnost kontextového cílení ve videu (teď je možné pouze u článku) a v horizontu týdnů rovněž připravuje titulkování videoreklamy ve Skliku.

-mav-