eBay chce v Česku upevnit svou pozici, podpoří firmy

středa, 2. června 2021, 06:20 Retail, Marketing MediaGuru

Na eBay vystavují Češi v současnosti téměř půl milionu výrobků. Nyní chce prodejní síň na tuzemském trhu posílit svou pozici.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

V současnosti nabízí své zboží na prodejní síni eBay 7500 obchodníků z České republiky, kteří aktuálně vystavují přes 460 tisíc výrobků. Počet zalistovaných položek se meziročně zvýšil o 16 %, počet tuzemských prodejců pak o 28 %. Loni Češi přes eBay prodali milion kusů výrobků zákazníkům po celém světě. Češi naopak nakoupili více než 2,7 milionu produktů. Společnost chce nyní svou lokální pozici upevnit, proto spouští program na podporu českých firem Business Scaling Program.

„Česká republika je ve středoevropském regionu rychle rostoucím trhem, který je pro nás prioritní. Jak místní prodejci, tak kupující jsou velmi aktivní,“ uvedl Ilya Kretov, generální ředitel eBay pro globálně rozvíjející se trhy. 

V loňském roce Češi do světa odeslali celkem milion výrobků z kategorií domov & zahrada, sběratelské předměty, podnikání & průmysl, automobilové součástky, elektronika či móda. Nejvíce rostly kategorie podnikání & průmysl, a to o rekordních 460 %, a domov & zahrada, jež se navýšila o 224 %. Zboží českých prodejců nejčastěji mířilo do Německa, USA a Spojeného království. K vývozně nejpopulárnějšímu zboží patřily v loňském roce videohry (10 000 ks), karburátory (9 000 ks) a sběratelské známky (8 000 ks).

„Jedním z hlavních faktorů, který přispěl k růstu, jsou restrikce související s pandemií, které donutily malé a střední podniky přejít do online prostředí a expandovat na nové trhy. Nové české exportéry na eBay chceme podporovat a chceme, aby plně využili potenciálu díky našemu speciálnímu růstovému programu, který představíme na našem druhém webináři, který se uskuteční 10. června,” dodává Ilya Kretov.

Účastníkům webináře budou v první řadě představeny příležitosti, které eBay nabízí pro globální růst podnikání, a následně se budou moci přihlásit do jejího bezplatného programu pro firemní růst. Odborníci eBay jim v jeho rámci poskytnou osobní odborné poradenství při zahájení obchodní aktivity na platformě a podělí se s nimi o tipy, jak zboží úspěšně prodávat.

Při nákupu na eBay Češi nejčastěji vybírali elektroniku, sběratelské předměty, módu, nářadí pro dům a zahradu, průmyslové produkty i různé součástky. Mezi výrobky, o které měli loni největší zájem, patří osobní ochranné prostředky, jež oproti předloňskému roku rostly o 948  %, dále nástroje a součástky pro auta (růst o 159 %), domácí klimatizace a topení (o 78 %) a polštáře (o 53 %). Ze sběratelských předmětů vzrostla poptávka o basketbalové karty (+159 %), sběratelské modely (+105 %) a modely vlaků (+77 %). Dále nakupovali také programy na tvorbu audia a videa (+48 %) nebo umělecké známky, jež se zvýšily o 44 %.

Společnost v současné době operuje na více než 190 trzích světa, čítá více než 187 milionů kupujících a více než 20 milionů prodejců. Za první čtvrtletí tohoto roku eBay globálně utržila 3 miliardy dolarů, hrubý objem zboží (GMV) činil 27,5 miliardy dolarů. 

-stk-