Firmy na YouTube si musí dát pozor na cizí reklamy

pondělí, 21. června 2021, 11:05 Internet & Mobil MediaGuru

Sociální síť YouTube upravila od 1. června podmínky, zadavatelé by si měli dát pozor na zobrazování cizí reklamy před svými videi.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Provozovatel sociální sítě YouTube aktualizoval od 1. června 2021 smluvní podmínky. Součástí aktualizace je i bod, kterým si YouTube vyhrazuje právo na zpeněžení obsahu a videí z kanálů, které nejsou členy Partnerského programu YouTube. V takovém případě si vyhrazuje právo zobrazovat u tohoto obsahu reklamu.

YouTube tak teď bude moci zobrazovat reklamu i před videi nahranými na YouTube kanálech, které si na sociální síti zakládají firmy i jednotlivci. Zadavatele reklamy by mělo zajímat, že se v krajním případě může stát to, že se před jeho videem objeví reklama konkurence. Pokud firmy používají YouTube kanál pouze jako místo na nahrávání reklam, je toto riziko nižší, protože organických zhlédnutí nebude pravděpodobně vysoký počet. Problém může nastat především u dvou typů využívání YouTube kanálu. První v případě, kdy je tvořen obsah na YouTube, na který se uživatelé chodí dívat i organicky (videa s YouTube tvůrci, seriály, how to videa apod.). A druhý v případě, pokud je YouTube využíván jako zdroj pro videa vkládaná například na firemní web. V obou případech reálně hrozí zobrazení cizí reklamy během přehrávání obsahu.

Jak zabránit zobrazování konkurenční reklamy?

Jedinou plnohodnotnou možností, jak zabránit zobrazování reklamy před videi, které firmy vytvoří, je registrace do Partnerského programu YouTube. Po registraci se lze rozhodnout, zda u videí bude možné zobrazovat reklamu, nebo nikoli. Pro registraci je však potřeba splnit určité podmínky. Mezi nimi i tu, že účet musí mít alespoň tisíc odběratelů (kompletní podmínky a návod na registraci uvádíme v boxu níže).

Minimální požadavky pro vstup do Partnerského programu YouTube:

  • Dodržování všech zásad zpeněžení na YouTube.
  • Fyzická/právnická osoba žije v zemi nebo oblasti, kde je Partnerský program YouTube k dispozici.
  • Za posledních 12 měsíců má účet více než 4000 platných veřejných hodin sledování.
  • Účet má více než 1000 odběratelů.
  • Účet je připojený na AdSense.

„Bez registrace do Partnerského programu proto nedoporučujeme videa nahraná na kanále klienta vkládat na jeho web jako embedovaná. Ideálním řešením je pak využít některou z placených alternativ,“ říká Ondřej Šeliga z Omnicom Media Group. Pokud jsou videa na kanále využívána primárně jako forma placené podpory, pak je vhodné videa na kanálu nastavit jako neveřejná. Tak budou videa na YouTube kanálu pro návštěvníky neviditelná, ale stále je bude možné využít k placené propagaci.

Kompletní pravidla požadavků pro vstup do Partnerského programu YouTube naleznete zde.

Kompletní smluvní podmínky YouTube jsou k dispozici tady.

-mav-