Lemur 2021: Absolutním vítězem je projekt ČT edu

čtvrtek, 17. června 2021, 18:55 PR MediaGuru

Zlatého Lemura si letos převzala Česká televize za svůj vzdělávací projekt. Ocenění za přínos oboru získal Jiří Hrabovský.

Zdroj: APRA

Zdroj: APRA

Soutěž Lemur – Česká cena za public relations 2021, jež pořádá Asociace public relations (APRA), vyhlásila své letošní vítěze. Držitelem hlavní ceny – zlatého Lemura – se stala Česká televize, jež byla oceněna za projekt „ČT edu“. Cenu za přínos oboru byla udělena Jiřímu Hrabovskému z agentury Ewing. Ocenění pro nejlepší tiskové mluvčí získali Jiří Fröhlich z České obchodní inspekce a Václav Koukolíček ze společnosti Tesco. Slavnostní vyhlášení výsledků se v důsledku vládních opatření konalo online, večerem provázel moderátor Petr Suchoň.

Z přihlašovatelů nejvíce bodovala agentura AMI Communications s deseti oceněními, z čehož polovina si vysloužil Experiment Prvok, a o druhou příčku se dělí agentura Ogilvy s Českou televizí, které shodně získaly šest Lemurů.

Cílem vítězného projektu „ČT edu“ bylo nahradit standardní výuku, o kterou žáci a studenti v průběhu pandemie přišli. Česká televize ve velmi krátkém čase vytvořila digitální pomůcku, která odpovídala školním osnovám a přesunula vzdělávání do online prostředí. Za rok projekt ČT edu poskytl výuku 1,2 milionu studentů a staženo bylo 60 tisíc pracovních listů. V současné době ČT edu nabízí 6,5 tisíce výukových videí a měsíčně web navštíví 150 tisíc registrovaných uživatelů. Projekt získal kromě ceny pro Absolutního vítěze i první místo v kategorii Společenská odpovědnost a filantropie a zabodoval i druhým místem v kategorii Digital & social media – digitální komunikace.

Ocenění za přínos oboru public relations udělila výkonná rada APRA Jiřímu Hrabovskému, který nerozlučitelně patřil k image agentury Ewing. „O Jiřím Hrabovském můžeme prohlásit, že byl jedním ze dvou pionýrů krizové komunikace v Čechách. A mimo jiné i díky němu má dnes krizová komunikace hodnotu takovou, jako má.  Inspiroval minimálně tisícovku mladých lidí pro kariéru v PR, kteří dnes pracují v PR agenturách a různých organizacích. České PR potřebuje více Jiřích Hrabovských,“ vyjmenovává důvody ocenění Patrik Schober, předseda výkonné rady APRA.

V kategorii Tváře PR byli již druhým rokem oceněni tiskoví mluvčí. Z jedenáctky finalistů vyšli vítězně Jiří Fröhlich z České obchodní inspekce za veřejný sektor a Václav Koukolíček ze společnosti Tesco za soukromý sektor.

K nejsilněji zastoupeným patřila již tradičně kategorie B2C (26 projektů) spolu s kategorií Media Relations (26). Velký počet přihlášených projektů zaznamenala i kategorie Společenská odpovědnost a filantropie (22), Akce a události (21) či Integrovaná komunikace (17) a Technologie, IT (17). Vzhledem k počtu projektů a počtu nominovaných tiskových mluvčí bylo sestaveno osm hodnotících komisí složených z odborníků na public relations a komunikaci z agentur, firem a státních a neziskových organizací. Porotci hodnotili projekty i nominované tiskové mluvčí přihlášené do jednotlivých kategorií ve třech kolech.

Celkem bylo v letošním ročníku hodnoceno 182 projektů, které byly prostřednictvím 325 přihlášek hodnoceny v 31 kategoriích. „Zaznamenali jsme nejvyšší počet přihlášených projektů od vzniku soutěže, což představuje nárůst oproti loňskému roku o více než 50 %. Zároveň se velká část kampaní týkala pandemie, která schopnost komunikace firem i veřejných institucí řádně prověřila,“ dodává Václav Pavelka, člen výkonné rady APRA odpovědný za soutěž Lemur.

Lemur – Česká cena za public relations 2021

Ocenění Název projektu Přihlašovatel Zadavatel Na projektu se dále podíleli Autor myšlenky
Komunikační disciplíny
Firemní komunikace
1. Experiment Prvok AMI Communications Stavební spořitelna České spořitelny, Buřinka Stavební spořitelna České spořitelny, Buřinka, DotCom Tereza Syslová, Veronika Menschiková, Hana Burečková
2. We are LightKeepers Preciosa Lighting Preciosa Lighting PRAM Consulting Preciosa Lighting
3. To jsou fejky, kámo! KPMG ČR & Štěpán Vodrážka KPMG ČR Giant Interactive Dušan Benža, Štěpán Vodrážka
Společenská odpovědnost a filantropie
1. ČT edu Česká televize Česká televize Česká televize Alžběta Plívová
2. Milada 70: Zavražděna komunisty PIART, Communication Lab Dekomunizace.cz Iniciativa Milada 70, Dekomunizace.cz, MVP events, Díky, že můžem, Artur production Iniciativa Milada 70: Michal Gregorini (Dekomunizace), Leoš Válka (DOX), Marek Vocel (MVP events), Ondřej Boháč (Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy)
3. Za bezpečný domov IKEA ČR IKEA ČR Ogilvy, Triad Advertising, Dentsu IKEA Česká republika
Business to Business
1. Výčepní na chmelu Svengali Communications Plzeňský Prazdroj Svencom Svengali Communications + Plzeňský Prazdroj
2. Slepá místa Taktiq Communications Axis Communications Svaz měst a obcí ČR Ivan Sobička
3. KPMG30 KMPG ČR KPMG ČR   Dušan Benža, Štěpán Kačena
Business to Consumer
1. Dříč roku AC&C PR Kofola ČeskoSlovensko AC&C PR AC&C PR
2. Experiment Prvok AMI Communications Stavební spořitelna České spořitelny, Buřinka Stavební spořitelna České spořitelny, Buřinka, DotCom Tereza Syslová, Veronika Menschiková, Hana Burečková
3. Světový den srdce: Jídlo je nejlepší lék AC&C PR Upfield Uniomedia / Rothman & Roman Network Martin Plesný, Zdeňka Učňová
Interní komunikace
1. Zelená vlna E.ON ČR E.ON ČR Frank Ateliér a studio LightBusters Tým interní komunikace, E.ON Česká republika
2. Interní komunikace Up během covidu-19 Univerzita Palackého v Olomouci (oddělení komunikace) Univerzita Palackého v Olomouci (oddělení komunikace)   Gabriela Sýkorová Dvorníková (vedoucí oddělení komunikace a tisková mluvčí UP)
3. Radimova interní komunikace Český rozhlas Český rozhlas   Oddělení komunikace
Krizová komunikace
1. Nejznámější těhubříško Facebooku Krajská nemocnice Liberec Krajská nemocnice Liberec   Václav Řičář
2. Země v nouzi – komunikace v době pandemie Česká televize Česká televize Česká televize  
3. Miliarda pro autobusy The Ship Iniciativa Za autobusy PR.Konektor, Konektor Social Petr Pařízek
Media relations
1. Experiment Prvok AMI Communications Stavební spořitelna České spořitelny, Buřinka Stavební spořitelna České spořitelny, Buřinka, DotCom Tereza Syslová, Veronika Menschiková, Hana Burečková
2. Dejte dospělým kostky LEGO do rukou Ogilvy LEGO Trading    
3. Prazdroj pomáhá hospodám Svengali Communications Plzeňský Prazdroj Svencom Svengali Communications + Plzeňský Prazdroj
Integrovaná komunikace
1. Z lahve bude lahev – pilotní projekt cirkulární PET lahve a plechovky AMI Communications Mattoni 1873 Mattoni 1873, Košík, FYI Prague, AMI Digital AMI Communications
2. Experiment Prvok AMI Communications Stavební spořitelna České spořitelny, Buřinka Stavební spořitelna České spořitelny, Buřinka, DotCom Tereza Syslová, Veronika Menschiková, Hana Burečková
3. Srdeční procházkové trasy Havas PR Novartis ČR    
Oborové kategorie
Finanční trh a finanční služby
1. To jsou fejky, kámo! KPMG ČR & Štěpán Vodrážka KPMG ČR Giant Interactive Dušan Benža, Štěpán Vodrážka
2. Experiment Prvok AMI Communications Stavební spořitelna České spořitelny, Buřinka Stavební spořitelna České spořitelny, Buřinka, DotCom Tereza Syslová, Veronika Menschiková, Hana Burečková
3. Creditas: Nebojte se dlouhých fixací! CHM Communications Banka Creditas   Ivo Měšťánek
Spotřební zboží
1. Dříč roku AC&C PR Kofola ČeskoSlovensko AC&C PR AC&C PR
2. Z lahve bude lahev – pilotní projekt cirkulární PET lahve a plechovky AMI Communications Mattoni 1873 Mattoni 1873, Košík, FYI Prague, AMI Digital AMI Communications
3. Světový den srdce: Jídlo je nejlepší lék AC&C PR Upfield Uniomedia / Rothman & Roman Network Martin Plesný, Zdeňka Učňová
Zdravotnictví
1. Migréna jako zlodějka životů MaVe PR Teva Pharmaceuticals pacientská organizace Migréna-help MaVe PR
2. Srdeční procházkové trasy Havas PR Novartis ČR    
3. Liberate Life: svobodný život s hemofilií Ewing Swedish Orphan Biovitrum David Vondra, Kateřina Popová David Vondra, Kateřina Popová
Technologie, IT
1. Kladivo na fake news MaVe PR Cogniware   MaVe PR
2. Jak Google oslavil statečnost českých studentů Havas PR Google ČR Post Bellum  
3. Buď safe online: interaktivní platforma pro děti Avast Software Avast Software Social Park, Giant Interactive, Projekt E-Bezpečí Univerzity Palackého v Olomouci Avast a Jiří Král
Státní správa, politika, neziskový sektor
1. Korzo Národní i u vás doma Díky, že můžem Díky, že můžem   Díky, že můžem
2. Milada 70: Zavražděna komunisty PIART, Communication Lab Dekomunizace.cz Iniciativa Milada 70, Dekomunizace.cz, MVP events, Díky, že můžem, Artur production Iniciativa Milada 70: Michal Gregorini (Dekomunizace), Leoš Válka (DOX), Marek Vocel (MVP events), Ondřej Boháč (Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy)
3. Jak falešný seriál vzbudil zájem o pěstounskou péči Konektor Social Magistrát hl. m. Praha    
Průmysl
1. Výčepní na chmelu Svengali Communications Plzeňský Prazdroj Svencom Svengali Communications + Plzeňský Prazdroj
2. Firmy společně proti koronaviru Svaz průmyslu a dopravy ČR Svaz průmyslu a dopravy ČR MgA David Töpper, Jan Fumfálek Svaz průmyslu a dopravy ČR
3. Stada proměňuje Walmark z rodinné firmy na mezinárodního hráče MSL CR Stada Pharma CT   MSL Czech Republic
Služby
1. Komplexní informační servis v době koronavirové Havel & Partners Havel & Partners   Veronika Dvořáková a marketing H&P
2. Miliarda pro autobusy The Ship Iniciativa Za autobusy PR.Konektor, Konektor Social Petr Pařízek
3. McDonald’s: Hudbou spolu MSL CR McDonald’s ČR DDB Prague, Follow Bubble McDonald's/United Islands
Zábava a sport
1. Skákal PES: Jak jsme otevřeli horská střediska AMI Communications Asociace horských středisek v ČR Asociace horských středisek v ČR Tereza Syslová, Lucie Kolomá, Martina Jiroušová
2. Božena Česká televize Česká televize Česká televize  
3. Runway Park Letiště Praha Letiště Praha   Tým Letiště Praha
Komunikační nástroje
Firemní publikace a časopisy
1. Interní magazín Neon Boomerang Communication E.ON E.ON ČR Tým interní komunikace E.ONu
2. Výročka jinak aneb magazín spACCes AMI Communications Accolade Holding Visualio, Accolade Holding AMI Communications
3. Scuderia Magazín Luova Publishing Scuderia Praha Luova Publishing Scuderia Praha
Firemní publikace – výroční zprávy
1. Výroční zpráva Nadace ČEZ za rok 2019 TOP Partners Nadace ČEZ   TOP Partners
2. Výroční zpráva CSR ČSOB Bison&Rose ČSOB    
Firemní publikace – brožury, bulletiny, newslettery
1. LMC Ročenka Boomerang Communication LMC LMC Boomerang Communication
2. Prokletí kožodlaka Stance Communications Spolek psoriatiků a atopických ekzematiků   Stance Communications
3. Manifest důvěrismu aneb Strážná věž pozorující sílící roli důvěry v ma… Konektor Social Konektor Place    
Firemní publikace – blogy
1. Magazín LMC Boomerang Communication LMC LMC  
2. Blogujeme o mrtvici Bison&Rose Čas je mozek – Medtronic   Bison&Rose
3. Marketing journal Focus Agency Focus Agency   Robert Svoboda
Firemní publikace – webové stránky
1. Web Univerzitníměsto.cz oddělení komunikace Univerzity Palackého v Olomouci Univerzita Palackého v Olomouci (oddělení komunikace) Lukáš Novák (full-stack mobilní a we developer), Chaoscompany.art Ondřej Martínek
2. Nový web komunikační agentury Lesensky.cz Lesensky.cz Lesensky.cz Lesensky.cz Lesensky.cz
Akce a události
1. Jaderná vinice ČEZ ČEZ Víno Prokeš Ladislav Kříž, Jiří Bezděk
2. Milada 70: Zavražděna komunisty PIART, Communication Lab Dekomunizace.cz Iniciativa Milada 70, Dekomunizace.cz, MVP events, Díky, že můžem, Artur production Iniciativa Milada 70: Michal Gregorini (Dekomunizace), Leoš Válka (DOX), Marek Vocel (MVP events), Ondřej Boháč (Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy)
3. Elektrokola na Berounsku Nadace Tipsport Nadace Tipsport MediaTrust Communications Lucia Štefánková, Markéta Světlíková, Dejan Galovič
Tisková konference
1. Tiskovky v době covidové Česká televize Česká televize Česká televize  
2. Canvas tiskový briefing Taktiq Communications Samsung Electronics Czech and Slovak Samsung, Quix Samsung
3. Lokální IFA PRAM Consulting Philips TV & Sound   PRAM Consulting
Digital & social media – digitální komunikace
1. Hrdina VUT Filmagix Vysoké učení technické v Brně Epicture Michal Orsava, Lenka Gumulec
2. ČT edu Česká televize Česká televize Česká televize Alžběta Plívová
3. McTV Follow Bubble McDonald’s ČR McDonald’s ČR Martin Pistulka
Digital & social media – social media
1. Knihy ožívají Knihy Dobrovský Knihy Dobrovský Dobrovský Kateřina Valterová
2. Jak čistit správně zuby? Zeptali jsme se nejmenších odborníků Follow Bubble Philips Philips Martin Pistulka
3. Jak Google oslavil statečnost českých studentů Havas PR Google ČR Post Bellum  
Digital & social media – spolupráce s influencery
1. IKEA šije s vámi Ogilvy IKEA Retail ČR   PR Consumer team Ogilvy
2. Tichý launch LEGO Dots Ogilvy LEGO Trading    
3. Continental „Share the Road“; věčná válka cyklistů a motoristů AMI Communications Continental   AMI Communications
Vyhodnocení kampaní
1. Dejte dospělým kostky LEGO do rukou Ogilvy LEGO Trading    
2. Jeden Čech, jeden strom Nadace Tipsport Nadace Tipsport MediaTrust Communications Dejan Galovič, Milan Hladký
3. Tichý launch LEGO Dots Ogilvy LEGO Trading    
Absolutní vítěz
  ČT edu Česká televize Česká televize Česká televize  

Tiskový mluvčí

Soukromý sektor Státní správa
Ocenění Jméno a příjmení Společnost/organizace Ocenění Jméno a příjmení Společnost/organizace
1. Václav Koukolíček Tesco Stores ČR 1. Jiří Fröhlich ČOI
3. Andrea Řezníčková Invia – cestovní agentura 2. Martin Šalek MČ Praha 8
2. Kamil Chalupa Packeta Group a Zásilkovna 3. Jitka Drmolová ČSSZ

Přínos oboru

Jméno a příjmení Společnost
Jiří Hrabovský Ewing

Záznam online přenosu je možné zhlédnout níže. 

-stk-