Podcast roku: Absolutním vítězem je Vinohradská 12

čtvrtek, 17. června 2021, 22:50 Aktuality, Rádio MediaGuru

Podcast Vinohradská 12 uspěl ve třetím ročníku soutěže Podcast roku mezi veřejnoprávními podcasty, v sekci autorských podcastů bodoval pořad Opravdové zločiny.

Zdroj: Český rozhlas

Zdroj: Český rozhlas

V kategorii Veřejnoprávní podcast třetího ročníku soutěže Podcast roku zvítězil s náskokem zpravodajský pořad Vinohradská 12 z dílny Českého rozhlasu. Stříbro získal Host Lucie Výborné a bronz si odnesl podcast České televize, Fotbal focus podcast.

V sekci Autorský podcast zvítězil pořad Opravdové zločiny moderátorek Evropy 2 Lucie Bechynkové a Barbory Krčmové. Na druhém místě se umístil podcast Povídání U Kulatého stolu, ve kterém si povídají Martin Klesnil a Patrik Fiala s vybraným hostem. Třetí skončil Brocast – podcastová série dlouhých konverzací s osobnostmi na nejrůznější témata. Podcast uvádí bráchové Adam a Tomáš.

O uvedených dvou kategoriích rozhodli posluchači na webu Podcast roku, letos se jich do soutěže zapojilo třikrát více oproti loňskému roku.

TOP 10 - Veřejnoprávní podcast
1. Vinohradská 12
2. Host Lucie Výborné
3. ČT Sport/Fotbal fokus
4. Meteor
5. Buchty 
6. Historie českého zločinu
7. Blízká setkání
8. Balanc
9. ČT24
10. Sádlo
TOP 10 – Autorský podcast
1. Opravdové zločiny
2. U kulatého stolu
3. Brocast
4. Kudy běží zajíc
5. Linka
6. Vlevo dole
7. Cukrfree podcast
8. MMA letem světem
9. Angličan 
10. Love is on the air

Cena odborné poroty byla vyhlášena v sedmi kategoriích. Vítězové jsou následující:

Vinohradská 12 získala nejvyšší počet bodů ze všech oceněných podcastů. Podrobné výsledky najdete na webu Podcast roku.

Pořadatelem soutěže Podcast roku je společnost Active Radio, provozovatel rádií Evropa 2, Frekvence 1, rádia Z a audio platformy Youradio.

Výzkum: Znalost podcastů v české populaci se zvýšila

Z výzkumu Nielsen Admosphere a Evropy 2 vyplynulo, že termín „podcast/ podcasting“ zná nebo tuší 94 % respondentů ve věku 15–39 let. Výrazně narostla znalost těchto termínů v cílové skupině 30–39 let. Respondenti, kteří podcasty znají, je pak používají nejvíce aspoň jednou týdně. Vyšší poslech podcastů oproti situaci před rokem byl zaznamenám ve věkové skupině 20–29 let.

-mav-