Instagram se dal do boje s konkurenčním TikTokem

pondělí, 2. srpna 2021, 13:30 Internet & Mobil MediaGuru

Odkazy ve Stories, reklamy na Reels videa nebo budování komunit, to jsou novinky, které Instagram a Facebook uvedly v poslední době.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

V poslední době se s novinkami na sociálních sítích roztrhl pytel. Nové funkce a vychytávky pro marketéry ukázal především Instagram, který se hodně zaměřil na video obsah. Důvod je jasný – boj s konkurenčním TikTokem. Souhrn novinek přináší agentura LCG New Media.

Odkazy do Stories bude moci přidávat i běžný smrtelník

Instagram přislíbil, že brzy bude moci odkazy do Stories přidávat jakýkoliv uživatel Instagramu, tedy i ten s méně než 10 tisíci sledujícími. Nebude se jednat o klasický swipe-up, ale odkazy bude možné přidávat pomocí speciální samolepky. Výhodou oproti klasickým linkům ve swipe-upu bude možnost na tyto Stories odpovídat. Instagram tuto samolepku momentálně testuje.

Ukázka odkazu ve Stories pro uživatele s méně než 10 tisíci sledujících, zdroj: Instagram

Ukázka odkazu ve Stories pro uživatele s méně než 10 tisíci sledujících, zdroj: Instagram

Instagram umožňuje vytvořit reklamy i na Reels videa

Možné je nastavovat placené kampaně i na Reels videa, a navýšit tak jejich dosah, který je v rámci organiky zajímavý. Reels reklamy budou hodně podobné reklamám ve Stories a budou se zobrazovat mezi jednotlivými Reels.

Instagram se pomalu, ale jistě stává video platformou

Instagram svými kroky útočí na TikTok a bude klást stále větší důraz na videa, která plánuje více zobrazovat v rámci doporučeného obsahu. Tlačit bude především na videa vytvořená účty, které uživatelé nesledují. Kromě preference video obsahu se bude i dále zaměřovat na rozvoj možných video formátů – pracovat bude nadále na IGTV a Reels, zároveň bude experimentovat s novou podobou videí.

Instagram pomůže najít ten správný produkt

Dalším krokem Instagramu je rozvoj vizuálního vyhledávání produktů, což se bude hodit zejména e-shopům. Zatím jsou známy dvě možnosti,  jak by tato technologie mohla fungovat a pomáhat obchodníkům přivést nové klienty. 

  1. Po kliknutí na produkt Instagram pomůže najít podobné zboží, které je dostupné v dalších obchodech na Instagramu.
  2. Pouze z nahrané fotografie nebo pomocí fotoaparátu pomůže najít produkty ze záběru.

Zatím není jasné, kdy by tato novinka mohla být dostupná.

Instagram pomůže najít kýžený produkt přes vizuální vyhledávání, zdroj: Instagram.

Instagram pomůže najít kýžený produkt přes vizuální vyhledávání, zdroj: Instagram.

Data z Instagramu už i za posledních 60 dnů

Instagram umožní uživatelům (nejen) z řad marketérů a tvůrců sledovat v analytických přehledech data za posledních 60 dnů – doposud bylo možné získat data pouze za posledních 30 dnů. Sociální síť navíc slibuje, že na konci léta by doba mohla být rozšířena na posledních 90 dnů, což zlepší možnosti hodnocení marketingových aktivit.

Možnost publikace příspěvků do feedu na Instagramu i z počítače

Prozatím lze publikovat z desktopu pouze příspěvky na zeď. Stories, Reels a IGTV jdou nyní jen přes mobilní zařízení. Možnost publikace na počítači aktuálně testuje vybraný vzorek uživatelů, a to přes ikonku „+“ v pravém horním rohu. 

Facebook pracuje na budování komunit skrze nové funkce

Facebook testuje nové funkce ve Stories, kterými chce pomoci firmám a tvůrcům zvyšovat zapojení sledujících, budovat lepší komunitu a generovat nové obchodní příležitosti. V testování jsou funkce jako komentování Stories, kdy komentáře budou viditelné. Bude také možné vytvářet Stories pouze pro členy klubu nebo schválené skupiny, které mají podpořit exkluzivitu brandu.

Facebook testuje možnost viditelných komentářů ve Stories pro komunity, zdroj: Facebook.

Facebook testuje možnost viditelných komentářů ve Stories pro komunity, zdroj: Facebook.

Autor textu: Pavlína Pospíšilová, Project Manager ve společnosti LCG New Media (upraveno red)