FAČR představuje novou značku Náš fotbal

středa, 11. srpna 2021, 10:15 Aktuality, Marketing, Reklama MediaGuru

Fotbalová asociace ČR vytvořila novou značku Náš fotbal. Zároveň spouští kampaň na podporu fotbalového sportu.

Nová značka Náš fotbal pracuje s dynamickým logotypem, zdroj: FAČR.

Nová značka Náš fotbal pracuje s dynamickým logotypem, zdroj: FAČR.

Fotbalová asociace ČR (FAČR) stojí za novou značkou Náš fotbal. Jejím cílem je podporovat rozvoj fotbalového sportu ve všech jeho podobách. Zároveň spouští kampaň, s níž chce vyjádřit respekt a podporu lidem, bez nichž by fotbal neexistoval. Kreativní koncept, brandovou strategii a vizuální identitu pro značku sjednocující všechny fotbalové sporty připravila agentura VMLY&R. 

„Nedávno jsme oslavili výročí 120 let české kopané, a přestože je fotbal u nás sportem číslo jedna, ubývá lidí, kteří ho aktivně hrají. Jednou z největších výzev je oslovení mladé generace, ale chybí i kvalifikovaní trenéři, kteří by mladé talenty vychovávali. Chtěli jsme proto vytvořit základnu pro český fotbalový sport, která by zastřešila širokou rodinu fotbalových sportů a zároveň podpořila rozvoj našeho nejpopulárnějšího sportu ve všech jeho podobách,“ vysvětluje Václav Kudrna, ředitel pro strategii FAČR. 

Značka Náš fotbal sdružuje vše, co nespadá přímo pod FAČR, reprezentační výběry a nejvyšší profesionální soutěže. Zároveň má nová značka vytvořit zázemí, z něhož mohou tyto instituce čerpat. Cílem je nechat volnost pro přirozený rozvoj a vlastní iniciativu jejím jednotlivým členům. „Značka vyjadřuje pochopení a respekt stávajícím členům fotbalové rodiny, na druhé straně je dostatečně zábavná, současná a atraktivní, aby přilákala novou krev k tomuto sportu,“ popisuje Eliška Veselá z VMLY&R.

Zároveň má název Náš fotbal vyjádřit ideu, že značka patří všem. „Každý si za ním může lehce představit ten svůj fotbal, ať už je to ženský, plážový, mládežnický, futsal, nebo takzvané pralesní ligy. Značka Náš fotbal věří, že fotbal je takový, jací ho lidé dělají. Od trávníkářů, kteří každý den musí válčit s krtky, až po obětavé rodiče, kteří děti poctivě vozí na trénink. Představení značky je tak vlastně oslavou všech, kteří fotbal dělají na všech možných úrovních i v nejrozličnějších rolích. To je také hlavní myšlenka první kampaně pod touto značkou s názvem Náš fotbal má smysl,“ vysvětluje Miroslav Pomikal z agentury VMLY&R, který se spolu s Tomášem Mrkvičkou podílel na přípravě strategie a kreativního konceptu. 

Vizuální identitu pro značku Náš fotbal navrhla a kompletní brandový manuál připravila agentura VMLY&R ve spolupráci s designérem Janem Mouchou. Tzv. dynamický logotyp Našeho fotbalu odráží rozmanitost střel na branku pomocí různého umístění a velikosti písmene „O“ coby míče.

Zdroj: FAČR

Zdroj: FAČR

Zdroj: FAČR

Zdroj: FAČR

-stk-