NFNZ vydává nové hodnocení publicistických webů

čtvrtek, 5. srpna 2021, 11:15 Aktuality, Tisk MediaGuru

Nadační fond nezávislé žurnalistiky zveřejnil pátou vlnu výsledků, tentokrát se zaměřuje na publicistické weby.

Zdroj: NFNZ

Zdroj: NFNZ

Projekt hodnocení médií s názvem Rating od Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky (NFNZ) zveřejnil pátou vlnou výsledků, tentokrát zaměřených na hodnocení dodržování základních novinářských norem u publicistických webů.

„Účelem projektu Rating není penalizovat jednotlivé redakce, ale poskytovat jim zpětnou vazbu kvality jejich práce, a tím zlepšovat novinářské standardy a mediální prostředí v Česku,“ vysvětlila výkonná ředitelka NFNZ Kateřina Hrubešová

Podle NFNZ je problémem u publicistických webů to, že v článcích nejsou označené původní zdroje. NFNZ má také výhrady k nesprávnému řazení článků do sekcí. „Čtenářům by mělo být na první pohled jasné, zda čte komentář nebo zprávu," uvádí.

Pro zpracování výzkumu byla použita metoda kvalitativního výzkumu. U každého média bylo ručně kódováno zhruba 100 článků na základě předem definovaných kritérií. Seznam veškerých hodnotících kritérií a výsledků médií najdete zde

NFNZ plánuje další novinky v hodnocení médií představit na podzim a od září chce zavést kvartální publikaci výzkumu.

-mav-