Škoda spouští s Alzou, DoDo a Zásilkovnou doručení do kufru auta

čtvrtek, 26. srpna 2021, 11:35 Aktuality, Retail MediaGuru

Tři e-commerce a logističtí hráči na českém trhu začínají ve spolupráci s automobilkou Škoda Auto doručovat do kufru auta.

Doručení do kufru auta bude dostupné pro většinu modelů značky Škoda vyrobených od roku 2019, s výjimkou vozů Enyaq iV, Kamiq a Scala, které budou zpřístupněny později, zdroj: Zásilkovna.

Doručení do kufru auta bude dostupné pro většinu modelů značky Škoda vyrobených od roku 2019, s výjimkou vozů Enyaq iV, Kamiq a Scala, které budou zpřístupněny později, zdroj: Zásilkovna.

Doručení online objednávky do kufru zaparkovaného automobilu je od nynějška další možností, které mohou zákazníci využít při svém nakupování na internetu. Ve spolupráci s automobilkou Škoda Auto tento způsob doručení začíná nabízet Alza, DoDo a také Zásilkovna.

Nápad se zrodil už v roce 2017 ve Škodě Auto. V roce 2019 proběhly první praktické testy se zapojením dobrovolníků a vybraných partnerů. Po úspěšné zkoušce na počátku roku 2021 byla nyní služba v rámci pilotní fáze spuštěna v Praze. Očekává se, že pilotní fáze bude dokončena do konce roku. Poté bude následovat uvedení na trh v dalších městech České republiky a na mezinárodních trzích.

Služba „Přístup do vozu“ bude dostupná pro většinu modelů značky Škoda vyrobených od roku 2019, s výjimkou vozů Enyaq iV, Kamiq a Scala, které budou zpřístupněny později. Podmínkou využívání služby je aktivovaný balíček služeb Škoda Care Connect: Vzdálený přístup. V rámci tohoto balíčku je nutné, aby měl zákazník aktivovánu funkci „Vzdálené zamykání/odemykání vozu“.

„Touto službou rozšiřujeme naši řadu řešení v oblasti mobility a zákazníkům nabízíme časovou úsporu, pohodlí a v mnoha ohledech jim usnadníme každodenní život. Umožníme jim například využít dodání zásilek ve chvíli, kdy pracují, čímž odpadá čas, který by jinak strávili čekáním na kurýra. Přístup k požadovaným údajům o vozidle má pouze kurýr zvolené doručovací služby a dodání zásilky navíc probíhá bezkontaktně, což je v dnešních dnech bezpochyby nespornou výhodou,” popisuje Martin Jahn, člen představenstva pro prodej a marketing společnosti Škoda Auto. 

Celou předávku je možné zařídit plně na dálku – stačí, aby zákazník kurýrovi v moment doručení vzdáleně umožnil přístup do vozu skrze aplikaci myŠkoda. Polohu vozidla navíc kurýr nezná déle než hodinu před doručením a přístup do vozu je mu umožněn pouze v přesně stanoveném časovém okně. Odemknutí vozidla může proběhnout jen jednou, zamknutí vozidla je ve všech případech pečlivě kontrolováno. Doručování do auta je navíc možné pouze na veřejně přístupných místech, které nesmí být skryté před mobilním signálem (například v podzemní garáži), aby jej bylo možné odemknout. 

Kurýr je do kufru schopen doručit téměř cokoli, na čem se s ním zákazník skrze webový chat či Facebook Messenger domluví. „Kromě zboží podmíněného ověřením věku lze do kufru doručit prakticky jakoukoliv objednávku, která se do prostoru vejde,“ přibližuje výkonný ředitel DoDo Martin Marek. 

Počet partnerů, kteří budou do kufru auta doručovat, bude postupně narůstat. „Z počátku volíme partnery se silnou logistikou, kteří takovou službu zvládnou provozovat bez potíží,“ říká Mirko Langnickel, který má rozvoj služby v automobilce na starosti.

-stk-