Uniqa chce novou kampaní upozornit na psychické zdraví

čtvrtek, 12. srpna 2021, 14:05 Aktuality, Reklama MediaGuru

Novou česko-slovenskou reklamní kampaní se skupina Uniqa zaměřuje na téma duševního zdraví.

Klíčový vizuál reklamní kampaně, zdroj: Uniqa

Klíčový vizuál reklamní kampaně, zdroj: Uniqa

Skupina Uniqa spustila novou česko-slovenskou reklamní kampaň s názvem „Duševní nepohoda není často vidět“. Chce upozornit na téma duševního zdraví, které u mnohých utrpělo i následkem pandemie, a pomoci odstranit stigma duševních onemocnění ve společnosti. 

Kampaň běží na českém trhu od 11. srpna a potrvá až do září. K vidění je v televizi, outdooru a na internetu. V televizi je nasazen reklamní spot na TV Nova a sponzorské vzkazy. Venkovní reklama bude k vidění od září na citylightech ve velkých městech. V online prostředí se objeví prostřednictvím bannerů na hlavních zpravodajských webech, jako například Seznam Zprávy, Novinky, Deník aj., a také na sociálních sítích a YouTube.

Televizní spot společnosti Uniqa

Reklamní spot byl natáčen pro česko-slovenský trh, rozdíl panuje jen v části, kde vystupují sportovní ambasadoři Uniqa. V české verzi se role ujali veslař Ondřej Synek a vodní slalomář Jiří Prskavec, ve slovenské verzi lyžařka Petra Vlhová. 

„Angažmá známých sportovců vnímáme jako důležitou součást prezentace tématu mentálního zdraví a prevence. Každý vrcholový sportovec a reprezentant prožívá řadu zátěžových situací a musí se vyrovnat s tlaky na výkon i osobní vystupování,“ vysvětluje Silvia Vlasková, ředitelka útvaru Brand & Marketing Uniqa, a dodává: „Situace během pandemie pro ně vše ještě zhoršila. Proto je posilování mentálního zdraví a prevence v tomto složitém období mimořádně potřebná. Analogii najdeme ale i u běžné populace, která prožívá už rok a půl nevídanou psychickou zátěž.“

Vizuály kampaně pracují s kontrastem, s cílem upozornit na rozdíl mezi vnějším vnímáním a vnitřním prožíváním lidí, kteří bojují s nějakou formou mentálního diskomfortu či duševní nepohody, zatímco navenek ukazují usměvavou tvář. 

Klíčový vizuál reklamní kampaně, zdroj: Uniqa

Klíčový vizuál reklamní kampaně, zdroj: Uniqa

Pod kampaní je podepsána agentura Triad Advertising Bratislava a produkci zastřešila společnost Hitchhikers Films. Režie se ujala Jay Walker. Za nákup médií je odpovědná agentura Mindshare. 

Téma kampaně se propíše i do CSR aktivit společnosti – na českém trhu bude spolupracovat s Národním ústavem duševního zdraví, s nímž chce připravovat preventivní a osvětové programy v oblasti podpory duševního zdraví a mentální rovnováhy, na Slovensku podporuje Linku důvěry Nezábudka a ve spolupráci s Ligou za duševné zdravie vzniknou přednášky a programy určené jak ohroženým lidem, tak i jejich blízkým.

-stk-