Hodnota značky a CSR stále víc ovlivňují mediální rozpočet

čtvrtek, 2. září 2021, 12:00 Reklama, Výzkum MediaGuru

Až 82 % zadavatelů reklamy se při rozdělování mediálního rozpočtu rozhodují podle CSR aktivit či hodnot své značky.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Čím dál víc reklamních zadavatelů zohledňuje při plánování svého mediálního rozpočtu nejen výkonnost, ale i hodnoty své značky nebo CSR aktivity. Oproti loňsku jejich podíl stoupl o pětinu na 82 %. Vyplývá to z průzkumu Advertiser Perceptions Trust Report, který se dotazoval 250 marketérů a kreativců z agentur. 

„Mnoho zadavatelů přehodnocuje hodnoty svých firem a to, jak dobře se jim daří je uplatňovat. Stále méně jsou také ochotni přijímat výkon za každou cenu,“ hodnotí Sarah Bolton ze společnosti Advertiser Perceptions.

Více než polovina zadavatelů (54 %) mění, jak a kde investují své mediální výdaje, a to s cílem nepodporovat dezinformační weby. Čtyři z pěti inzerentů věří, že značky mají mít větší kontrolu nad tím, kdo přesně z jejich reklamy profituje, i když 77 % respondentů uvedlo, že je to jen těžko dohledatelné. 

Dvě třetiny si myslí, že reklama umístěná na důvěryhodných zpravodajských webech je pro značky bezpečná, zatímco 64 % upřednostňuje reklamu obecně mimo zpravodajství, aby bylo problémům s ochranou značky předejito. 

Přes polovinu respondentů (59 %) zohledňuje při mediálním plánování i rating mediálního partnera, a to zejména na základě jeho důvěryhodnosti. Až 79 % zadavatelů je toho názoru, že by jednotlivé digitální platformy, včetně Googlu a Facebooku, měly být více zodpovědné za šíření nenávistného obsahu, který sdílí jejich uživatelé. 

Ochrana značky a s tím spojené téma zneužití dat jsou dnes pro zadavatelé důležité. Brand safety je v jejich očích těsně propojena s důvěryhodností značky, a její narušení tak může vést ke změně mediálních výdajů. Oproti tomu ochrana osobních údajů na významnosti něco ztratila – obavy z narušení bezpečnosti dat má jen 36 % dotázaných, co je o 17 pb. méně než loni. 

V oblasti ochrany značky spoléhají zadavatelé zejména na technologická řešení, nicméně mnozí si také vybírají pro svou reklamu jen kvalitní média. „Do toho jsou zahrnuta i menší média, poskytující lokální zpravodajství či informace pro různé komunity,“ dodává Sarah Bolton. 

-stk-