Mercedes-Benz konsoliduje komunikační rozpočet pod Omnicom

úterý, 21. září 2021, 10:25 Aktuality, Reklama MediaGuru

Mercedes-Benz vytváří plně integrovaný globální agenturní model. Spolupracovat na něm bude se skupinou Omnicom.

Zdroj: Mercedes-Benz

Zdroj: Mercedes-Benz

Komunikační rozpočet společnosti Merecedes-Benz se na základě šestiměsíčního výběrového řízení konsoliduje pod jednu globální značku, kterou je Omnicom Group. Omnicom tím přebírá řadu úkolů, které dosud zajišťoval Publicis. Vedle médií totiž zahrnuje také kreativitu, tvorbu obsahu, sociální sítě či CRM. Jmenování vstoupí v účinnost od 1. ledna 2022. Spolupráce je zamýšlena jako dlouhodobá na dobu pěti let. Omnicom za tímto účelem založí novou entitu s názvem Team X. Bude se starat primárně o další vývoj marketingových aktivit, digitálních i tradičních médií.

Jmenování nové agentury přichází poté, co Mercedes -Benz spojil svá interní komunikační a marketingová oddělení a vytvořil plně integrovaný globální agenturní model – od vývoje obsahu až po jeho sledování a měření dopadu. Konsolidace na straně agentury byla provedena také za účelem konsolidace výkonnostních marketingových aktivit. Skupina Omnicom spojí specialisty napříč obory v rámci své stávající sítě agentur v Číně, USA a v Evropě a přidá k tomu dvě německé agentury Antoni a OSK, které rovněž získala.

Bettina Fetzer, viceprezidentka pro komunikaci a marketing ve společnosti Mercedes-Benz, uvedla, že kreativní jednotka s centry v Asii, USA a Evropě má zohlednit lokální potřeby při strategii a kreativní práci a přizpůsobit globální přítomnost značky regionálně odlišným způsobem. „Kromě toho chceme společně se všemi regiony výrazně posílit komunikativní a na zkušenost zaměřenou brandovou komunikaci. Souběžně budeme pracovat jako tým na neustálém rozvoji značky a designu a na tom, abychom byli přítomni na všech kontaktních bodech ve všech regionech,“ dodala.

Mercedes-Benz zdůvodnil, že společnost Omnicom byla vybrána, protože představila přesvědčivý přístup a představila integrované a na míru šité agenturní řešení s holistickým pohledem na spotřebitele. Agenturní model kombinuje schopnost dalšího rozvoje portfolia Mercedesu díky využití dat pro identifikaci a podchycení dalších požadavků.

Na českém trhu se rozšíří spektrum aktivit, které pro Mercedes-Benz zajišťuje mediální agentura OMD. „Mercedes je po společnosti Philips v letošním roce již druhým globálním klientem, který se rozhodl pro integrované řešení Omnicomu. Bereme to jako signál, že náš přístup dává klientům smysl a zároveň je to pro nás obrovský závazek. Od roku 2019 jsme v OMD zajišťovali pro Mercedes mediální nákup. Rozhodnutím klienta konsolidovat všechny komunikační a marketingové aktivity se nyní otevírá úplně nový rozměr, jak můžeme klientovi pomoct udržovat vedoucí postavení na trhu luxusních automobilů a na nově nastupujícím poli elektromobility,“ uvedl managing director OMD Štěpán Kamený.

-mav-

Pozn.: Server MediaGuru.cz provozuje mediální agentura PHD, která patří pod Omnicom Group.