Odhad: Trh tuzemského e-sportu vzrostl na 50 milionů korun

středa, 15. září 2021, 07:30 Internet & Mobil MediaGuru

Za minulý rok vzrostla odhadovaná velikost trhu tuzemského e-sportu na 50 milionů korun.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Za minulý rok vzrostla odhadovaná velikost trhu tuzemského e-sportu na 50 milionů korun. Celosvětově pak dosahuje podle studie Deloitte hodnoty přes miliardu dolarů. Každoročně roste rovněž i počet hráčů. Celosvětově e-sport přilákal půl miliardy diváků. Přes čtvrt milionu pravidelných sledujících živých přenosů připadá na Českou republiku.

Platforma Twitch.tv, která vysílá živě herní přenosy, zaznamenala za loňský rok nárůst o 92 % v počtu zhlédnutí českých e-sportových soutěží. Přestože covid urychlil zájem o e-sport, očekává se obdobný růst i pro následující roky.

Data shromážděná G2A Academy ukazují, že e-sport není jen mužskou záležitostí, polovinu hráčů tvoří ženy. Podle průzkumu České asociace e-sportu se mezi hráči nejčastěji profilují muži ve věku od 15 do 29 let, z Prahy nebo Jihomoravského a Moravskoslezského kraje. Mezi nejoblíbenější hry patří Counter-Strike a League of Legends. Nejčastěji hráči hrají na počítači a 75 % všech hráčů dokonce tráví až několik hodin denně sledováním streamů.

S rostoucí velikostí e-sportu přibývají i zadavatelé, kteří do segmentu vstupují. „Z marketingového hlediska se jedná o obsah jako jakýkoliv jiný. E-sport navíc kombinuje možnosti prezentace klasického sportu a on-line her,“ uvádí Marek Hlavica, ředitel Asociace komunikačních agentur (AKA). „Existuje velké množství způsobů, jak se mohou značky zapojit do propagace skrze e-sport. Například se mohou stát sponzory sportovních týmů, ligových zápasů, ale i jednotlivých eventů. Využít se dá také klasické reklamy během živého vysílání, ale také zaměřit se na okamžité konverze,“ dodává.

S e-sportem se už propojily nejen tradiční sportovní brandy, jako jsou Red Bull a BMW, ale i například i Marvel Entertainment. Zájem mají rovněž banky, poradenské společnosti a brandy se sportovním oblečením. „Jedná se o odvětví, do kterého stále přichází noví hráči, tedy potenciální spotřebitelé, kteří si zakládají nové kluby, asociace a podobně. Takže ti, kteří se na toto odvětví zaměří mají unikátní možnost se, minimálně v našem prostředí, stát průkopníky,“ komentuje Hlavica.

Ze specializovaných kanálů se dostává e-sport často i do těch tradičních. Do budoucna se rovněž počítá i s možností, že by se finále sportovních utkání mohlo vysílat živě na sportovních programech.

-mav-