Twitter spouští předplatné exkluzivního obsahu

pátek, 3. září 2021, 07:35 Internet & Mobil MediaGuru

Dlouho očekávaná funkce zpoplatněného přístupu k uživatelskému obsahu mikroblogovací služby nastupuje do ostrého provozu.

Výběr pro zobrazování obsahu na sociální síti twitter - širokému publiku, nebo tzv. super followerům, zdroj: Twitter

Výběr pro zobrazování obsahu na sociální síti twitter - širokému publiku, nebo tzv. super followerům, zdroj: Twitter

Twitter bude postupem času stále více připomínat platformu Patreon, přes kterou si tvůrci digitálního obsahu říkají svému obecenstvu o pravidelný příspěvek na svou činnost. Konečně nasazuje funkci takzvaných super followerů, kterou ohlásil letos v únoru. Vybraní uživatelé ve Spojených státech a Kanadě používající operační systém iOS od Applu dostali příležitost účtovat si tři, pět nebo deset dolarů měsíčně za přístup k exkluzivním tweetům. Provozovatel služby na svém blogu slibuje, že funkce bude brzy dostupná v dalších zemích a také pro operační systém Android a desktopovou verzi Twitteru. Přesto s ní nemůže počítat úplně každý majitel twitterového účtu. Uživatel musí mít alespoň deset tisíc sledujících, být plnoletý a během předchozích třiceti dnů zveřejnit aspoň pětadvacet příspěvků. O aktivaci funkce si pak může říct v záložce „monetizace“ v twitterové aplikaci. Před zveřejněním příspěvku dostane autor na výběr, zda půjde o tweet určený jen abonentům, nebo úplně každému. Firma ovšem raději ještě ubezpečuje, že neplacený obsah nikam nezmizí.

V neposlední řadě ale musejí tvůrci rozmyslet, za jaký obsah by mohlo být obecenstvo vůbec ochotno platit. Produktová manažerka Twitter Esther Crawfordová dala za příklad mimo jiné účet Tiary Willisové, kde svým super followerům nabízí kosmetické tipy a triky na míru včetně odpovídání na dotazy jednotlivých uživatelek. Mezi další příklady spadá účet specializovaný na astrologii nebo sportovní analýzy. Kdo si nicméně chce tweetováním slušně vydělat, musí počítat s poplatky a provizí. Ze zaplacené částky má k tvůrcům doputovat až 97 procent. Po překročení celkových výdělků v hodnotě 50 tisíc dolarů (necelých 1,1 milionu korun) ovšem musí úspěšný autor obsahu od dalších příjmů z předplatného odečítat minimálně dvacet procent na poplatcích.

Možností, jak díky Twitteru přijít k penězům, má postupně přibývat. Firma bez dalšího upřesnění uvedla, že plánuje do nabídky placeného obsahu zahrnout newslettery a audiomístnosti Spaces, které fungují na stejném principu jako Clubhouse. Chybět nemá ani možnost přihlásit se k odběru placeného obsahu anonymně nebo „odstupňovaná“ nabídka pro různě platící předplatitele ve stylu Patreonu, kde solventnější předplatitelé mohou získat extra hodnotu. Důraz na zpeněžitelný obsah je v souladu se strategií, kterou společnost poodhalila v zimě.

Twitter by se měl podle svého vysněného scénáře stát v budoucnu méně závislým na příjmech z reklamy. Placení za tweety navíc možná firma pro řadu lidí ještě zatraktivní. Na Twitteru nezávislý vývojář Alessandro Paluzzi zveřejnil snímek obrazovky, z něhož plyne, že společnost zřejmě experimentuje s funkcí spropitného vypláceného prostřednictvím kybernetické měny bitcoin. Oficiálně ale ještě nic podobného nevyhlásila. Zatímco placené audiomístnosti či odstupňovaná nabídka obsahu pro předplatitele už funguje na jiných platformách, s bitcoinovými mikroplatbami by Twitter patřil v rámci sociálních sítí mezi průkopníky.

Zdroj: Twitter

-riv-