ČAP podporuje životní pojištění krátkým filmem, režíroval Omerzu

středa, 20. října 2021, 16:50 Aktuality, Reklama MediaGuru

Česká asociace pojišťoven natočila krátký film s režisérem Olmou Omerzu. Emotivním zpracováním upozorňuje na důležitost životního pojištění.

Z nového spotu České asociace pojišťoven, zdroj: ČAP

Z nového spotu České asociace pojišťoven, zdroj: ČAP

Česká asociace pojišťoven (ČAP) natočila krátký film „Počítej se mnou" s režisérem Olmou Omerzu. Emotivním zpracováním upozorňuje na důležitost životního pojištění. ČAP tak ve spolupráci s agenturou McCann Prague pokračuje v netradiční formě kampaně. Naposledy dokumentem od Víta Klusáka upozorňovala na rizika nepřiměřené rychlosti jízdy automobilem.  

„Rozhodli jsme se opět vsadit na netradiční formát reklamní kampaně, a to nejen vzhledem k zacílení na mladé rodiny. Naše sdělení totiž nemá být čistě reklamní, a proto jsme hledali formát, který zvýší povědomí o zásadní roli životního pojištění v našich životech a zprostředkuje divákům emoce velmi zblízka, přesně tak, jak se to daří skrze filmové formáty. Abychom se opravdu vyhnuli čistě reklamnímu sdělení, oslovili jsme ke spolupráci alternativní české režiséry, kteří mají zkušenost s krátkými filmy. Nejvíce nás pro spolupráci zaujal mladý český režisér slovinského původu Olmo Omerzu, držitel Českého lva za nejlepší režii, který je zároveň svými filmy známý i na poli mezinárodních filmových festivalů,“ říká Jan Matoušek, výkonný ředitel České asociace pojišťoven.

Samotná zápletka krátkého filmu „Počítej se mnou“ je emotivní zaznamenání cesty, kterou si prochází člověk, když ztratí nejbližší osobu. Skrze vzpomínky divák nasedá na emoční kolotoč, začínající u vtipů, které střídá starý kostlivec ve skříni. Skrze hněv se pak dostaneme až k bezmoci a smutku, kdy zjišťujeme, že se celý příběh odehrává pouze ve vzpomínkách a hlavní aktérka je po celý čas příběhu sama.

Zdroj: ČAP

„Olmo dokázal příběh posunout z režisérského hlediska a přidat tak hodnotu jak vizuální, tak dramaturgickou. Provedl celý realizační tým netradičním castingem, který probíhal formou čtení textů. Ukázal, jak funguje první čtení scriptu, který se na místě lehce přizpůsobil hercům tak, jako by ho řekli v reálném životě svým partnerům. Díky delšímu formátu se podařilo sdělit příběh, který jde opravdu do hloubky,“ dodává Nina Urminská, textařka kampaně z agentury McCann Prague.

Printová podoba kampaně je ve formátu excelovské tabulky s rodinným rozpočtem. 

„Jako asociace dlouhodobě vybočujeme z klasické korporátní marketingové komunikace, která je zaměřená čistě na pozitivním sdělení a musí se jí držet většina firem. My si můžeme dovolit udělat, jak my říkáme, ‚studii smutku’, kdy chceme pravdivě ukázat, jakým sociálním a emočním důsledkům se musí rodina postavit při ztrátě člena rodiny, tedy ukazujeme nejen silnou citovou ztrátu, ale ve skutečnosti i ztrátu zásadní finanční opory. Ta je bohužel důsledkem nedostatečného finančního zajištění,“ dodává Jan Matoušek, výkonný ředitel České asociace pojišťoven.

Vizuál kampaně ČAP. zdroj: ČAP

Vizuál kampaně ČAP. zdroj: ČAP

Kampaň odstartovala 11. 10. a bude trvat téměř dva měsíce. Objeví se na sociálních sítích, YouTube, v kinech, v tisku a onlinu a v neposlední řadě na klasických i digitálních CLV nosičích v metru, centrech měst či obchodních centrech.

Ze statistik České asociace pojišťoven vyplývá, že pouze 47 % lidí má sjednané životní pojištění. V naší populaci je podle asociace běžné, že mladí lidé kolem 20–25 let, kdy je založení životní pojistky navíc nejvýhodnější, o tomto kroku nepřemýšlejí. Proto se asociace rozhodla přijít s kampaní, která by zvýšila povědomí o životním pojištění a jeho důležitosti především pro mladé rodiny s malými dětmi.

-mav-