Sonnentor otevírá v Praze druhou prodejnu, plánuje další

čtvrtek, 14. října 2021, 07:10 Aktuality, Retail, Marketing MediaGuru

Sonnentor otevírá v Praze svou druhou prodejnu. Do budoucna chce síť kamenných poboček rozvíjet.

Druhá pražská prodejna firmy Sonnentor se nachází v Zirkon Office Centru v Sokolovské ulici, zdroj: Sonnentor.

Druhá pražská prodejna firmy Sonnentor se nachází v Zirkon Office Centru v Sokolovské ulici, zdroj: Sonnentor.

Společnost Sonnentor z jihomoravských Čejkovic u Hodonína otevřela v Praze svou druhou kamennou prodejnu. Po Jindřišské ulici, kde má pobočku od roku 2017, si nyní výrobce biočajů a biokoření vybral Sokolovskou ulici v Karlíně. 

„Lokalita v Karlíně má skvělé umístění, očekáváme silnější návštěvnost přes týden a ostatní se ukáže až časem. Pohráváme si s myšlenkou zprovoznit v Praze i třetí prodejnu, zatím jsou to plány,“ popisuje na dotaz MediaGuru vedoucí obchodu Martin Novák. 

Nová prodejna kombinuje ve svém interiéru dřevěné police s kovovými prvky v černé barvě. Prodejní pulty stylizované jako prodejní stánky a jednoduchý přehledný design mají usnadnit orientaci zákazníka. Vše je vyrobeno z přírodních materiálů a splňuje nejvyšší nároky na udržitelnost. 

Sonnentor, jenž má v současnosti celkem čtyři kamenné pobočky – kromě Prahy také v Čejkovicích a Brně –, chce do budoucna svou síť rozvíjet. Konkrétní zacílení ale zatím nemá. Vedle kamenných prodejen se firma v prodeji spoléhá dále na svůj e-shop a partnerské prodejny s biopotravinami či zdravou výživou, kterých je celkem 80. Podíl jednotlivých distribučních kanálů na tržbách je rovnoměrný, tedy přibližně rozdělený na třetiny. 

Vzhledem k tomu, že odmítáme prodávat do obchodních řetězců, jsou pro nás důležití dobří velkoobchodní partneři a také právě vlastní a partnerské prodejny. Pro nás je důležité, aby ti, kteří prodávají naše produkty věděli, kdo za nimi stojí, a abychom se vzájemně znali, stejně tak abychom my znali ty, kteří naše produkty nabízejí,“ vysvětluje Novák.

„Naše produkty vnímáme komplexně, tedy snažíme se zprostředkovat informace o tom, co se děje, než produkt vznikne, a také, co zůstává po jeho spotřebě,“ přibližuje celkovou strategii firmy vedoucí marketingového oddělení Kamila Šťastná. 

I z tohoto důvodu Sonnentor zve své zákazníky do Čejkovic, aby se podívali, jak se čaje a koření zpracovávají. Všechny vstupy musí splňovat přísné nároky na kvalitu a udržitelná produkce je pro nás prvořadá, tedy kompostovatelné obaly, využívání obnovitelných zdrojů při výrobě a určitě zachování určitého podílu ruční práce tam, kde to dává smysl,“ dodává Šťastná s tím, že firma letos rovněž zahájila výstavbu nové výrobní haly, která kromě řady zajímavostí z hlediska nízkoenergetické náročnosti nabídne návštěvníkům i tzv. zážitkovou architekturu v rámci exkurzní trasy.

-stk-