Effie: Grand Prix pro Ikea za bezpečný domov, oceněna i Tečka

středa, 24. listopadu 2021, 22:30 Reklama MediaGuru

Nejvíce cen si z letošního ročníku reklamní soutěže Effie odnesly agentury Ogilvy a McCann Prague. Cena Grand Prix patří kampani Za bezpečný domov od Ikea.

Držitelé hlavní ceny Grand Prix na slavnostním vyhlašování cen Effie 2021, zdroj: AKA

Držitelé hlavní ceny Grand Prix na slavnostním vyhlašování cen Effie 2021, zdroj: AKA

Nejvíce ocenění v letošním ročníku soutěže reklamní efektivity Effie posbíraly agentury Ogilvy (5) a McCann Prague (4). Po dvou oceněních Effie vybojovaly dále Boomerang, Triad Advertising, Zaraguza a Media age.

Rozhodnutí o hlavní ceně, Grand Prix, padlo při slavnostním vyhlašování cen, které se uskutečnilo v televizním studiu TV Prima. Porotci přímo v sále zvolili kampaň Ikea s názvem Za bezpečný domov (agentura Triad).

Zlatou Effie bylo letos oceněno celkem devět kampaní. K nim se zařadily studentské náborové kampaně od Fakulty strojní VŠB-TUO a Masarykovy univerzity, zmíněná kampaň Ikea upozorňující na domácí násilí nebo kampaň „Tečka", kterou připravila iniciativa Cesta ven a jejímž cílem bylo podpořit očkování proti onemocnění covid-19.

Nadále úspěšné jsou reklamy Air banky, která získala zlatou Effie za kampaň na „férovou půjčku", nejvyšší ocenění připadlo také kampani na hořké pivo Radegast - Ratar a za nový komunikační koncept tyčince Margot. Za efektivní komunikaci byla zlatá cena udělena i předplatitelské nabídce vín z jižní Moravy Buket od vinaře Petra Skoupila

V nové kategorii sportovního marketingu porotce nejvíce zaujala náborová kampaň na fotbalové rozhodčí „Chci pískat" pro tuzemskou fotbalovou asociaci FAČR. Stříbrná Effie připadla v této kategorii AC Sparta Praha za kampaň na Sparta ID. 

Za dlouhodobé budování značky byla zlatou Effie oceněna Škoda Auto a agentura Zaraguza. Pikantní příchuť získalo v této kategorii stříbrné umístění pro Bohemia Energy.

Zdroj: Ikea

Zdroj: Ministerstvo zdravotnictví ČR, Cesta ven

Zdroj: Masarykova univerzita

Zdroj: Fakulta strojní VŠB-TUO

Zdroj: FAČR

Zdroj: Air Bank

Zdroj: Margot

Přehled oceněných prací soutěže Effie 2021

ocenění Effie kampaň agentury zadavatel
potraviny      
zlato Margot dala sílu zvrátit klesající trend Ogilvy Nestlé Česko
bronz Nutrend - od svalovců k běžným lidem Ogilvy Nutrend D.S.
nápoje      
zlato Radegast Ratar – Hořkost boří stereotypy Boomerang Communication Plzeňský Prazdroj
bronz Gambrinus 11_Dynamická aktivace Wavemaker Czech Plzeňský Prazdroj
spotřební zboží    
stříbro Malí odborníci radí, čím si čistit zuby Follow Bubble Philips Oral Health Care
bronz Lego Mario Time pro děti i rodiče Ogilvy LEGO Trading
bronz Škoda - Vždy víte, za co a kolik platíte Saatchi&Saatchi Škoda Auto
finanční služby    
zlato Air Bank půjčky aneb Vyhrát se dá i férově McCann Prague Air Bank
bronz Hello bank trhu navzdory prodala víc úvěrů Ogilvy Hello bank!
bronz Koncept, který úspěšně vychytal mouchy Zaraguza CZ, Publicis Groupe ČSOB
ostatní služby    
bronz Online terapie Hedepy: z nuly na 34% SoM YYY agency, Bumerang Film, UnicornsLab Hedepy
malý rozpočet    
zlato Buket - předplatné vína Digital Deers Vinařství Petr Skoupil
bronz Air Bank: Jak vyloupnout rekordní kampaň McCann Prague Air Bank
sociální, ekologický, kulturní marketing    
zlato Za bezpečný domov Triad Advertising, Bistro Films, Dentsu, Ogilvy IKEA
zlato Cesta ven – Udělejme tečku za koronavirem Iniciativa Cesta ven ARA´s
kampaně veřejné správy    
zlato #MUNICHALLENGE přilákala nové studenty Media age Masarykova univerzita
zlato V hlavní roli strojař Action Please Fakulta strojní VŠB-TUO
aktivační marketing    
stříbro #MUNICHALLENGE přilákala nové studenty Media age Masarykova univerzita
stříbro Chci pískat - náborovka s tahem na bránu McCann Prague Fotbalová Asociace České republiky
bronz Výkopná: kde se hraje, tam to žije TRIAD Advertising, Stink Films, Bison&Rose, Wavemaker Czech Plzeňský Prazdroj
direct marketing    
bronz Hyperpersonalizace e-mailingu ve videu Wunderman Thompson innogy Energie
obsahový/content marketing    
stříbro Newsroom LMC-zvedl obor i zájem o produkty Boomerang Communication LMC
PR      
stříbro Dejte kostičky LEGO dospělým do rukou Ogilvy LEGO Trading
sportovní marketing    
zlato Chci pískat - náborovka s tahem na bránu McCann Prague Fotbalová Asociace České republiky
stříbro Identita, co stojí za tetování! Sparta. AC Sparta Praha, 2 Score AC Sparta Praha
dlouhodobé budování značky      
zlato Koncept, se kterým můžete počítat Zaraguza Škoda Auto
stříbro Repositioning značky Bohemia Energy Momentum Czech Republic Bohemia Energy
kategorie Art Directors Club      
  Za bezpečný domov Triad Advertising Ikea
kategorie Simar      
  Hořkost boří stereotypy

Boomerang Communication

Plzeňský Prazdroj
  #MUNICHALLENGE přilákala nové studenty

Media age

Masarykova univerzita

Zdroj: Asociace komunikačních agentur

V rámci letošní Effie byly uděleny i dvě speciální ceny: cena SIMAR za nejlépe zdokumentované výsledky komunikace The Best of Data Performance”. Právě důkazy o efektivitě kampaní odlišují Effie od soutěží kreativity. Cenu získala práce agentury Media Age pro Masarykovu univerzitu za kampaň #MUNICHALLENGE a agentura Boomerang Communication, která pro Plzeňský Prazdroj vytvořila kampaň Radegast – Hořkost boří stereotypy

Speciální Cenu Art Directors Clubu za mimořádný kreativní počin získala agentura Triad Advertising s kampaní pro Ikea - Za bezpečný domov.

Vyhlášením cen Effie provázel Marek Hlavica, zdroj: Effie

Vyhlášením cen Effie provázel Marek Hlavica, zdroj: Effie

Porotci hodnotili z celkem 85 přihlášených prací, z nichž se na shortlist dostalo 54. „Ročník 2021 měl druhý největší počet přihlášek v novodobé historii soutěže. Obecně musíme uznat, že byly velmi kvalitně zpracované a často se v nich objevoval důraz na sociální odpovědnost,“ komentoval výsledky soutěže Marek Hlavica, ředitel Asociace komunikačních agentur(AKA), která je zároveň pořadatelem Effie. Tak jako v uplynulých ročnících Marek Hlavica slavnostní večer moderoval. Z loňského předávání cen z obýváku se letošní předávání Effie přesunulo opět před publikum. Letos se slavnostní předávání cen uskutečnilo ve studiu v pražských Strašnicích, kde CNN Prima News (skupina Prima) natáčí pořady vlastní tvorby a speciály. 

-mav-