Media Club i Nova se chlubí svými říjnovými výkony

úterý, 9. listopadu 2021, 12:00 TV MediaGuru

Oba hlavní rivalové na trhu televizní reklamy poukazují ve svých materiálech na říjnové úspěchy.

Ilustrační foto, zdroj: Shutterstock

Ilustrační foto, zdroj: Shutterstock

Televizní skupina Nova a Media Club, hlavní hráči na trhu televizní reklamy, se chlubí svými říjnovými výsledky. Zatímco skupina Nova zdůrazňuje počet prvenství v hlavním vysílacím čase v divácké skupině 15-54, konkurenční Media Club zase prezentuje četnost vítězství v celodenním vysílání v divácké skupině 15-69.

Skupina Nova s odvoláním na data oficiální sledovanosti Nielsen Admosphere oznámila, že během října oslovila v prime time (v CS 15-54) 35,39 % diváků u obrazovek a stala se 25krát lídrem v podílu na sledovanosti. Hlavní stanice Nova zvítězila v této divácké skupině v prime-time 26 večerů, informovala Nova.

Media Club naproti tomu zdůrazňuje, že v říjnu zvítězil nad konkurenčními komerčními mediálními skupinami s celodenním podílem přes 36 % v CS 15–69 let, a to celkem 29krát v 31 dnech. Do výsledku Media Clubu je započítán podíl stanic skupiny Prima, Óčko, Barrandov a také Atmedia. FTV Prima, která Media Club vlastní, dodala, že skupina Prima měla v říjnu nejlepší podíl za posledních 15 let (27,28 % v CS 15–69 let).

Informační materiál zastupitelství Media Club, zdroj: FTV Prima

Informační materiál zastupitelství Media Club, zdroj: FTV Prima

Informační materiál TV Nova, zdroj: TV Nova

Informační materiál TV Nova, zdroj: TV Nova

Interpretace je tak odvislá od zvolené cílové skupiny a také od měřené části dne (celý den, prime-time – a i ten může být časově ohraničen různě). Zatímco Media Club prodává reklamu na cílovou skupinu 15-69, primární cílovou skupinou Novy je 15-54. Sledovanost v jednotlivých cílových skupinách se liší a ještě jiné srovnání by nabídla širší skupina 15+. 

V případě podílu obchodních televizních sítí v letošním říjnu připisují data ATO-Nielsen Admosphere zastupitelství Media Club včetně stanic Atmedia v divácké skupině 15-69 celodenní podíl 36,76 % a bez Atmedia 31,72 %. Byl v obou případech vyšší než podíl skupiny Nova (29,39 %) v této divácké skupině.

V případě divácké kategorie 15-54 se podíl skupiny Nova vyšplhal v říjnu v celodenní sledovanosti na 33,11 % a byl vyšší než podíl zastupitelství Media Club bez stanic Atmedia (29,54 %). Podíl Media Clubu včetně stanic Atmedia představoval 34,46 % a byl tak vyšší než podíl skupiny Nova.

Podíl skupin Nova a Media Club (%), říjen 2021

  AD 15-54 AD 15-69 PT 15-54 PT 15-69
Nova Group 33,11 29,39 35,38 32,11
Media Club + Atmedia 34,46 36,76 33,72 35,83
Media Club  29,54 31,72 30,15 32,31

Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere, TV živě+TS 0-3 ke dni 9.11. 2021, AD = celý den, PT = prime-time (19:00-23:00)

Ze sledovanosti jednotlivých televizních skupin v letošním říjnu vyplynulo, že v divácké skupině 15+ měla nejvyšší podíl Česká televize (celý den, 30,04 %). Postavení tří nejsilnějších skupin v hlavním vysílacím čase v 15+ bylo velmi vyrovnané s minimálními odstupy. V meziročním srovnání v kategorii 15+ si nejlépe vedla skupina Prima, která si připsala 1,16 procentního bodu (celý den). V hlavním vysílacím čase si nejvíce polepšily stanice České televize (+2,43 pb.).

ČT v říjnu první v 15+, pozice v prime-time se vyrovnaly

středa 3. listopadu 2021

-mav-