VLM zvýší investice do onlinu, spustí nový redakční systém a paywall

pondělí, 8. listopadu 2021, 07:30 Tisk, Internet & Mobil MediaGuru

Mediální skupina VLM se chce v příštím roce soustředit na navyšování svého zásahu v online médiích, naznačuje generální ředitel skupiny Vít Nantl.

Vít Nantl, zdroj: Vltava Labe Media

Vít Nantl, zdroj: Vltava Labe Media

Mediální skupina Vltava Labe Media (VLM) se chce v příštím roce zaměřit na růst v online médiích. Podle generálního ředitele skupiny Víta Nantla bude do rozvoje na internetu výrazně investovat.

„Na všech našich webech chceme růst dvouciferně. Zdvojnásobíme počet interních vývojářů, posílíme významně analytický tým a v první části roku spustíme novou verzi paywallu na Deník.cz, který nám umožní lépe segmentovat předplatitele podle jejich uživatelského chování. Zcela zásadní je pak spuštění nového redakčního CMS řešení pro všechny naše weby, které má za cíl výraznou podporu návštěvnosti a efektivního sdílení vytvořeného obsahu napříč vydavatelstvím. Tento systém, vyvinutý naší slovenskou sesterskou společností News and Media Holding, je upravený tak, aby naplňoval specifické regionální potřeby našeho vydavatelství,“ uvedl na setkání s inzertními partnery.  

Z online médií už má VLM pravidelně získávat větší podíl svých celkových inzertních tržeb. Soustředit se chce dál na své předplatitele v onlinu i v printu a zdůrazňuje crossmedialitu svého zásahu. Pro příští rok připravuje také rozšíření nabídky v segmentech hobby, TV a ženy. Přijít by s nimi měla v „nejbližších měsících“.

„Jsme vydavatelství orientované na koncového zákazníka a chceme jím být i nadále. Průměrný počet našich předplatitelů dosahuje měsíčně již téměř 300 tisíc a máme ambici toto číslo dále navyšovat. Prostřednictvím předplatného například distribuujeme v průměru více než 1,5 milionu kusů titulů měsíčně. Díky datům navíc opravdu víme, kdo je náš čtenář v printu i kdo je naším uživatelem na internetu, a to jak na zpravodajských, tak i na classifieds webech. Tato data nám také pomáhají průběžně vylepšovat naši již tak unikátní schopnost efektivního cílení inzertních kampaní v printových i onlinových titulech. V případě onlinových kampaní je to pak konkrétně DMP platforma Piano,“ dodal.

Crosmmedialitu a cílení dokládá VLM na svém vlajkovém titulu Deník. Ten je vytvářen v tištěném vydání v 70 okresních mutacích a tištěn v celkovém nákladu téměř 100 tisíc kusů denně. Na internetu pak dosahuje zásahu více než 4 mil. reálných uživatelů měsíčně. Třetí částí značky Deník je titul Deník Extra, který vychází jednou měsíčně v masivním nákladu přes 2 mil. výtisků. Drtivá část nákladu je distribuována zdarma do schránek obyvatel, pokrývá zhruba polovinu domácností ČR. Titul roznáší přímo do schránek Česká distribuční, kterou skupina VLM vlastní. Část nákladu Deníku Extra vychází jako příloha sobotního vydání Deníku a je tak distribuován i do pultového prodeje v rámci prodejní sítě. Využívá také samostatnou vlastní síť stojanů. Díky vysokému tištěnému nákladu vychází cena za oslovení tisíce čtenářů příznivě, je na úrovni 634 Kč za celostránkový inzerát.

Podle ředitele redakcí Deníku Romana Gallo není Deník jen regionálním titulem, ale kombinuje celostátní zpravodajství s lokálním. „Dříve si každý kraj vytvářel svoje noviny, teď mají všechny Deníky lokální obsah a jednotně nastavenou centrální část. To je ta nejhlavnější změna, která se v průběhu 5 let odehrála a jsme jediný zpravodajský titul na trhu s tímto unikátním přístupem,“ popsal.

Skupina VLM je tvořena 70 deníky, 18 časopisy (mezi nimi např. Deník Extra, TV magazín, TV star, TV mini, TV extra, Týdeník Květy, Vlasta, Story, Překvapení, Dům a zahrada, Glanc, Gurmet, Kondice, National Geographic, Receptář nebo Kreativ). Do portfolia dále patří 130 webů, dvě tiskárny v Praze a v Olomouci a její součástí je také distributor adresných a neadresných zásilek Česká distribuční.

Celkový dosah Vltava Labe Media na tiskovém trhu představuje 2,5 mil. čtenářů (zdroj: Media projekt, 1+2Q/2021), weby skupiny na internetu navštěvuje 6,5 mil. reálných uživatelů (zdroj: NetMonitor, říjen 2021). Součástí webového portfolia jsou vedle obsahových webů také webové portály označované jako classifieds (inzertní weby) – např. TipCars.cz, Annonce.cz, RealCity.cz nebo Cars.cz.

-mav-