Značka Lush se stáhla z většiny sociálních sítí

pátek, 3. prosince 2021, 07:25 Internet & Mobil, Marketing MediaGuru

Britská kosmetická značka Lush se rozhodla opustit sociální sítě. Důvodem je obava o zdraví uživatelů, kterým podle zástupců značky sociální sítě nenabízejí bezpečné prostředí.

Zdroj: Lush

Zdroj: Lush

Značka Lush odešla z Facebooku, Instagramu, Tik Toku, WhatsAppu a Snapchatu. Rozhodnutí platí pro všech 48 zemí, ve kterých působí. Zdůvodnila, že se jí nelíbí přístup těchto platforem k duševnímu zdraví uživatelů. Podle vyjádření společnosti jsou mladí lidé na sociálních sítích vystavováni škodlivým účinkům, které nikdo nereguluje. Proti nim se značka vymezuje. Lush přestala být na zmíněných platformách aktivní od pátku 26. listopadu.

Na jmenované platformy se podle vyjádření nevrátí do té doby, dokud nebudou uživatelům poskytovat bezpečnější prostředí. Zástupci firmy očekávají, že sociální sítě začnou uplatňovat účinné směrnice a regulace, které povedou k lepším podmínkám pro uživatele.  Značka zároveň uvedla, že se kontaktů prostřednictvím sociálních sítí nevzdá úplně. Zůstane aktivní například na Pinterestu, YouTube nebo na Twitteru. „Nemusíte klikat na ‚like′ ani se přihlašovat k odběru nebo povolovat upozornění, když budete mít chuť, tak si nás jednoduše najdete,“ zdůrazňují zástupci značky v tiskové zprávě.

„Celý život dbám na to, aby mé produkty neobsahovaly škodlivé ingredience. Pokud jde o používání sociálních sítí, existují dnes již zdrcující důkazy o tom, že jsme při jejich používání vystavováni riziku. Já nechci své zákazníky takovému nebezpečí vystavovat, je tedy na čase přestat tyto komunikační nástroje používat,“ uvedl Mark Constantine, nositel Řádu britského impéria, spoluzakladatel Lush a vynálezce produktů.

Lush také vysvětlila, že své vkládá do vytváření produktů, které lidem pomáhají vypnout a relaxovat a dbát o životní pohodu. „Sociální sítě jsou s tím ale nyní v přímém rozporu, jejich algoritmy jsou navrženy tak, aby nutily lidi scrollovat a sledovat další a další příspěvky a bránily jim vypnout a relaxovat,“ dodal Jack Constantine, CDO a vynálezce produktů.

Značka již v minulosti částečně sociální sítě opustila, a to v roce 2019, kdy ve společnosti panovaly obavy z vlivu Facebooku a Intagramu na životy mladých lidí. V tiskové zprávě uvádí: „Začalo nám dělat starost, že jsou naše hlavní komunikační kanály ovládány třetími stranami, přičemž jejich jediným zájmem je zajistit si prostřednictvím kontroly nad naší interakcí vlastní zisk.“ Globální pandemie v minulém roce je však přinutila, aby se na tyto platformy opět vrátili.

Politika Lush na sociálních médiích

  • Chceme používat nejnovější komunikační nástroje a možnosti, jejichž prostřednictvím můžeme být v kontaktu s našimi zákazníky i se světem.
  • Přejeme si, abychom mohli se zákazníky komunikovat co nejvíce napřímo, aniž by byla tato interakce nevhodně ovlivňována třetími stranami.
  • Chceme vědět, že můžeme externím platformám důvěřovat, že budou jimi poskytované služby přímočaré a transparentní a že nebudou skrývat skutečné obchodní záměry nebo toky příjmů.
  • Chceme používat pouze platformy a služby, které se maximálně snaží chránit uživatele před obtěžováním, ubližováním a manipulací.
    Nechceme spolupracovat s platformami, které využívají osobní údaje uživatelů, aniž by je o tom informovaly.
  • Dáváme přednost platformám, jež nepoužívají algoritmy, které mezi uživateli šíří negativní obsah, fake news nebo extrémní názory s cílem podpořit aktivitu, počty kliknutí a sdílení na dané platformě.
  • Stejně jako u jiných činností, na které si lidé mohou vytvořit závislost, chceme, aby platformy své produkty vytvářely tak, aby minimalizovaly riziko jejich nadměrného používání a naopak podporovaly zdravé návyky při jejich využívání.
  • Výběr platforem, které používáme ke komunikaci, se bude postupem času měnit s tím, jak se budou objevovat nové služby a platformy, při výběru ale budeme vždy zohledňovat výše uvedené úvahy a obavy.

Zdroj: Lush

-tšl-