Action chce v tuzemské expanzi udržet stávající tempo

čtvrtek, 20. ledna 2022, 15:30 Aktuality, Retail MediaGuru

Diskontní řetězec Action si vybral Prahu pro svou celkově 2000. prodejnu. Na tuzemském trhu chce expandovat tak rychle jako doposud.

Zdroj: Action

Zdroj: Action

Action, původem nizozemský diskontní řetězec s nepotravinovým zbožím, se rozhodl otevřít svou 2000. prodejnu na území České republiky, konkrétně v pražských Kbelích. Nová prodejna je zároveň 22. obchodem na českém trhu, na kterém působí od srpna roku 2020. I v letošním roce se společnost chystá dále expandovat, a to podobnou rychlostí jako doposud. 

„Již nyní můžeme prozradit, že po otevření prodejny v pražských Kbelích budou následovat prodejny v Mostě, Plzni a Chebu. Co se týče celkového počtu prodejen v letošním roce, ten zatím není přesně stanoven. Chtěli bychom ale samozřejmě udržet tempo, kterým jsme otevírali prodejny loni. V loňském roce jsme otevřeli 16 nových poboček napříč republikou. Jestli se nám podaří toto číslo v roce 2022 překonat, ukáže teprve vývoj situace na lokálním trhu – tedy čas,“ říká na dotaz MediaGuru generální ředitel Action pro Českou republiku Petr Juliš a očekává, že do konce roku by měla jeho společnost zaměstnat celkem 1000 lidí. 

Řetězec si zakládá na neustále se měnícím sortimentu produktů ve 14 kategoriích, z nichž většina stojí méně než 25 korun. „Všech 14 produktových kategorií se těší oblibě našich českých zákazníků, stejně tak jako naše sezónní produkty a týdenní akce. Vzhledem k našemu pravidelně se měnícímu sortimentu je těžké určit jeden dominantní produktový typ. Přesto jsme zaznamenali vyšší zájem u některých kategorií, jako jsou například dekorace, trvanlivé potraviny a nápoje, osobní péče či vybavení do domácnosti,“ dodává Petr Juliš. 

Ve své strategii se Action na tuzemském trhu spoléhá zatím jen na kamenné prodejny. V domovském Nizozemsku nicméně během pandemie spustil i službu click & collect. „Veškeré trendy samozřejmě bedlivě sledujeme, ale nyní ani v bližší budoucnosti neplánujeme e-shop nebo službu click & collect v České republice zavést,“ prozrazuje Petr Juliš a vysvětluje: „Pro koncept Action je osobní návštěva prodejny stěžejní. Jedině tak si zákazník dokáže užít veškerá překvapení, která nabízíme. Lidé u nás stráví desítky minut procházením se prodejnou a objevováním nových produktů – a právě v tom spočívá naše kouzlo.“

Action vznikl před téměř 30 lety v nizozemském Enkhuizenu. Od té doby společnost expanduje, nyní působí v devíti zemích, desátou evropskou zemí se stane Španělsko. V rámci neustále se měnícího sortimentu nabízí 6000 položek. 

Diskontní řetězec Action otevírá v Česku první dvě prodejny

čtvrtek 27. srpna 2020

-stk-