Investice do mobilní reklamy loni globálně vzrostly o čtvrtinu

sobota, 15. ledna 2022, 08:25 Internet & Mobil, Reklama, Výzkum MediaGuru

V loňském roce bylo do mobilní reklamy globálně investováno 295 miliard dolarů, ukazuje nejnovější výzkum společnosti App Annie. Bylo to meziročně o 23 % víc.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Během pandemie, která s sebou přinesla omezení společenského života, zavřené obchody i kompletní lockdowny, začali lidé po celém světě stále více času trávit na mobilních telefonech. Oproti roku 2019 se doba strávená s mobilním telefonem v ruce zvýšila loni o 30 %, na celkové 4 hodiny a 48 minut. S tím se zvýšily i investice do mobilní reklamy, meziročně o 23 %. Vyplývá to z nejnovější studie State of Mobile 2022 společnosti App Annie.

Na mobilu vede TikTok

Sedm z každých deseti minut přitom uživatelé věnují aplikacím sociálních sítí nebo těm, které nabízí vizuální či audiovizuální obsah, jako je například YouTube nebo TikTok. Času v těchto aplikacích tráví lidé více na úkor svého offline života.

Vývoj stráveného času na mobilních telefonech v aplikacích, zdroj: App Annie

Vývoj stráveného času na mobilních telefonech v aplikacích, zdroj: App Annie

Nejstahovanější sociální aplikací byl v minulém roce TikTok, až za ním Instagram, Facebook, WhatsApp a Telegram. TikTok vede před svou konkurencí také nejvyšší mírou zapojení svých uživatelů. V souvislosti s rozvíjejícím se metaverzem se rovněž zvýšila poptávka po sociálních aplikací s avatary, jako jsou Litmatch, Reality by Wright Flyer a Zepeto. 

Celkem devětkrát se za poslední čtyři roky zvýšila doba strávená konzumací live streamingu. Sledováním videoobsahu (i na vyžádání) vzrostla na mobilních telefonech za pandemických let oproti roku 2019 o 16 %. Zájem lidí o aplikace typu Netflix, HBO Max, Peacock, Disney+ či Amazon Prime byl podpořen mimo jiné i představením exkluzivního obsahu – například Hra na oliheň na Netflixu zvýšila počet stáhnutí příslušné aplikace o 6 %, seriál Made for Love přinesla HBO Max v mobilním prostředí 61% růst.

Vliv obsahu na počet stažení aplikací videostreamingových služeb, zdroj: App Annie

Vliv obsahu na počet stažení aplikací videostreamingových služeb, zdroj: App Annie

Zajímavé také je, že o 18 % se loni meziročně zvýšil čas strávený v nákupních aplikacích. Rovněž vzrostl zájem o finanční aplikace, a to zejména u mileniálů a starší generace. 

Do mobilní reklamy šlo loni 295 miliard dolarů

V loňském roce bylo do mobilní reklamy globálně investováno 295 miliard dolarů, což je o 23 % více než v předchozím roce. Svůj nemalý vliv na to měla letní olympiáda v Tokiu a také fotbalové Euro. Letos, kdy se koná zimní olympiáda v Pekingu a také mistrovství světa ve fotbale, se předpokládají investice ve výši 350 miliard dolarů. 

Vývoj reklamních investic do mobilní reklamy, zdroj: App Annie

Vývoj reklamních investic do mobilní reklamy, zdroj: App Annie

V minulém roce bylo vydáno na dva miliony aplikací a her. V souhrnu existuje v mobilním univerzu v současnosti 21 milionů aplikací, ať už pro operační systém iOS (6,39 mil.), nebo Google Play (14,95 mil.). Z tohoto množství 233 aplikací vygenerovalo loni obrat přes 100 mil. dolarů, 13 z nich překročilo ve svém obratu dokonce miliardu dolarů. Celkem si uživatelé mobilních telefonů stáhli v loňském roce 230 mld. aplikací, utratili v nich na 170 miliard dolarů a strávili v souhrnu 3,8 bilionů hodin. 

-stk-