Dedoles: Česko tvoří přes 30 % tržeb, chystá se vlajková prodejna

úterý, 15. února 2022, 11:50 Retail

Dedoles letos plánuje otevřít nejméně pět prodejen a rozhlíží se po atraktivní lokalitě v Praze pro svou vlajkovou prodejnu, říká Pavla Halašová, country manažerka Dedoles CZ.

Pavla Halašová vede Dedoles v Česku, zdroj: Dedoles

Pavla Halašová vede Dedoles v Česku, zdroj: Dedoles

Původem slovenská firma Dedoles, výrobce barevného oblečení, obuvi a doplňků, stále rozšiřuje sortiment a rozhodla se otevírat i klasické kamenné obchody. Přechod do offlinu je pro původně online prodejce efektivní a funguje například na připomenutí sezóny nebo komunikaci se zákazníky. Míří především do nákupních center a od prvního otevřené loni v květnu počty prodejen a pop-up kiosků stále rostou.

Aktuálně má Dedoles v Česku pět prodejen a 10 pop-up kiosků v devíti městech (Praha, Brno, Ostrava, Liberec, Plzeň, Ústí nad Labem, Teplice, Pardubice a České Budějovice). „Ke konci roku jsme otevřeli čtyři prodejny – OC Atrium Flora Praha, Vaňkovka Brno, Fórum Ústí nad Labem a IGY České Budějovice. Také přibyly dva kiosky, a to v Olympii Teplice a Atrium Pardubice,“ říká Pavla Halašová, country manažerka Dedoles CZ.

Více o prodejních kanálech a komunikaci Dedoles se můžete dočíst v rozhovoru.

Kolik prodejen a kiosků plánujete otevřít v letošním roce?

První novoroční prodejnu otevíráme příští měsíc v Atrium Palác v Pardubicích, kde máme momentálně kiosek. Tento rok plánujeme otevřít nejméně pět prodejen, popřípadě relokovat nějaký z našich kiosků.

Jak jste s tímto prodejním kanálem spokojeni? Plánujete do budoucna mít ještě větší množství prodejen nebo máte nějaký strop?

Kamenné prodejny a kiosky jsou velmi efektivní, skvěle fungují například na připomenutí sezóny. Jsme rádi, že jsme se pustili do jejich provozování, protože zpětná vazba od našich zákazníků je pro nás velmi cenná a dodává nám novou energii a mnohokrát i tipy na nové vzory. Dává nám možnosti setkat se s lidmi na eventech, které doprovází otevření.

Veselé křečky využívá firma nejen v reklamách, ale také při otevírání prodejen a pop-up kiosků, zdroj: Dedoles

Veselé křečky využívá firma nejen v reklamách, ale také při otevírání prodejen a pop-up kiosků, zdroj: Dedoles

Pop up kiosky nebo kamenné prodejny máte i v jiných zemích kromě Česka a Slovenska?

Aktuálně máme 42 vlastních prodejných míst v Česku a na Slovensku, plus v Holandsku máme jednu jakousi „pre-franchise” spolupráci. Necháme naše prodejny a kiosky běžet a uvidíme, jak se prodej bude vyvíjet v čase. Zároveň pracujeme i na dalších prodejních kanálech.

Loni jste v Bratislavě na Kamenném náměstí otevřeli velkou prodejnu. Plánujete něco podobného i v Česku?

Ano, plánujeme také naši vlajkovou prodejnu a rozhlížíme se po atraktivní lokalitě v Praze.

Český trh tvoří údajně 30 % vašich příjmů. Stále to platí?

V minulém roce tvořilo Česko téměř 32 % našich tržeb. Hned za ním následuje Německo a Slovensko. Dedoles aktuálně působí ve 21 zemích Evropy.

Dedoles teď v Česku provozuje 5 prodejen a 10 pop-up kiosků, tato je v pražské Galerie Butovice, zdroj: Dedoles

Dedoles teď v Česku provozuje 5 prodejen a 10 pop-up kiosků, tato je v pražské Galerie Butovice, zdroj: Dedoles

Kdo je vaše cílová skupina a jak moc se to za poslední rok změnilo?

Naše cílová skupina má široké rozpětí od dětí až po starší lidi. Hodně nákupů také uskutečňují ženy – matky pro celou rodinu, nejen pro děti.

Na konferenci Brand Management loni na podzim jste ukazovali, že vám v komunikaci pomohla televize, protože lidé byli během pandemie doma. Jak je to nyní? Můžete uvést, jaký mediální mix považujete pro vás za nejefektivnější?

Správný mix jednotlivých mediatypů závisí na konkrétním trhu, jeho zralosti, naší pozici na něm a také na konkurenci. Neexistuje univerzální poučka. Sami experimentujeme a učíme se. Co je ale důležité, je poměr mezi reklamou na značku a aktivacemi (akce, slevy, výprodeje, soutěže...). Všeobecně platí, že víc než polovinu rozpočtu je třeba investovat do reklamy na značku. Myslíme si, že je třeba zkoušet, testovat, ale zároveň také zdravě rozložit náklady mezi tradiční média a online marketing.

Jak jste spokojeni s komunikací na Instagramu a TikToku?

Každá sociální síť má svoje specifika a cílovou skupinu. Tiktok je sociální sítí číslo jedna u mladší cílové skupiny, kterou umíme zasáhnout na Instagramu nebo na Facebooku jen v menší míře. Kromě toho je tato síť také stále ještě poměrně málo využívaná firmami, tím pádem je i konkurenční prostředí výhodnější než u výše uvedených dvou sítí. Instagram je na druhé straně velmi vhodnou platformou na prezentovaní našich krásných fotografií a aktivizování lidí do různých soutěží. Instagram využíváme lokálně pro všechny země, ve kterých Dedoles působí. Počet našich fanoušků na Instagramu přesáhl 200 tisíc, přičemž nejsilnější základnu máme na Slovensku, následuje Česko.

Kolik máte influencerů a navyšujete postupně jejich počet, jak přidáváte další sortiment, nebo nikoli?

V Česku a na Slovensku spolupracujeme s přibližně 10 influencery.

Zatím máme na náš spot v Německu dobré ohlasy na sociálních sítích, že jde o první reklamu, kterou v TV nepřepínají.

Pavla Halašová, Country Manager Dedoles CZ

Na Youtube je k vidění váš aktuální německý spot. Vznikl přímo pro německý trh a máte podobné reklamy i pro jiné trhy?

V Německu od začátku ledna běží náš 20vteřinový TV spot na veselé ponožky. Jedná se o náš známý spot, se kterým jsme šli na Slovensko a do Česka, jen jsme ho adaptovali do němčiny. Zároveň jsme začátkem ledna spustili na německém trhu online kampaň. Strategicky umisťujeme naše nejúspěšnější kampaně tam, kde pro ně vidíme potenciál. Přizpůsobujeme tomu následně překlad do lokálního jazyka, kreativa zůstává stejná. Zatím máme na reklamu dobré ohlasy na sociálních sítích ve smyslu, že jde o první reklamu, kterou v televizi nepřepínají...

Vaše kreativa je velmi dobře zapamatovatelná. Plánujete letos nějaké změny, nebo tančící křečci a veverky zůstávají stále v kurzu?

Rádi bychom v tomto konceptu pokračovali.

Kolekci rozšiřujete postupně o další produkty. Plánujete i letos nějaké novinky?

Momentálně máme v portfoliu přibližně sedm tisíc našich vlastních produktů. I tento rok budou pro zákazníky připravené novinky, například kolekce do deště. Víc bych ale v tuto chvíli neprozrazovala. 

Pavla Halašová, country manažerka, Dedoles CZ

Dceřinou společnost Dedoles pro český trh vede od května 2021. Před příchodem do Dedoles působila více než čtyři roky ve společnosti Ralph Lauren na pozici multi-site manager pro Českou republiku, Polsko, Rakousko a Německo. Předtím působila více než 14 let na vedoucích pozicích ve společnosti Lipstick Retail Fashion Ltd a Lipstick, FC Moda v irském Dublinu.

Dedoles

Dedoles je slovenská firma, která začínala s prodejem veselých barevných ponožek online. Prostřednictvím svých e-shopů momentálně působí na 21 evropských trzích. Firma byla založená v roce 2011 jako internetový obchod, který nabízel zboží různých značek. Postupně si vytvořili vlastní značku a dnes její výrobky navrhují interní slovenští návrháři. Kromě online prodeje Dedoles provozuje aktuálně na Slovensku 16 prodejen a 11 kiosků a v Česku 5 prodejen a 10 kiosků.