Paramount+ expanduje do Evropy, využije i SkyShowtime

čtvrtek, 17. února 2022, 11:45 Internet & Mobil, TV MediaGuru

ViacomCBS mění svůj název na Paramount a oznamuje expanzi své streamingové platformy Paramount+.

Prezentace plánů Paramount i ke streamingové platformě Paramount+, zdroj: repro Paramount

Prezentace plánů Paramount i ke streamingové platformě Paramount+, zdroj: repro Paramount

Mediální společnost ViacomCBS oznámila změnu svého názvu. Od 16. února se přejmenovala na Paramount Global (zkráceně Paramount). Kromě změny názvu zveřejnila také plány na urychlení dostupnosti video služby na vyžádání Paramount+ na dalších trzích. „Ve streamování vidíme obrovskou globální příležitost, jde o násobně větší trh, než který lze zasáhnout lineárním televizním vysíláním,“ uvedl prezident a CEO Bob Bakish.

Placená streamingová video služba Paramount+ je kromě domovských Spojených států amerických dostupná v Kanadě, Latinské Americe a v Austrálii. V letošním roce se chystá vstoupit i do Evropy. Zahájí ve Velké Británii a v druhé polovině roku přidá další významná evropská teritoria: Německo, Francii, Švýcarsko, Itálii a Rakousko. Vedle toho chce expandovat do Jižní Koreji a Karibiku, celkem by mělo jít o 25 zemí. Od roku 2023 chce pak přidávat další světové lokality, a to Asii, Afriku a Střední Východ. 

Ve střední a východní Evropě, včetně Česka, pak Paramount letos spustí službu SkyShowtime, na které se podílí společně s firmou Comcast. Díky tomu budou streamingové služby skupiny dostupné v 60 zemích. 

Na americkém trhu se pak připravuje možnost sledovat obsah Paramount+ a SkyShowtime z jedné aplikace. Vedle toho zůstane možnost přistupovat k nabídce SkyShowtime odděleně.  

Společnost Paramount uvedla, že v loňském posledním čtvrtletí zaznamenala historicky nejvyšší přírůstek předplatitelů svých streamingových služeb. K těm vedle Paramount+ a Showtime patří také BET+. Celkově na konci loňského roku evidovala 56 mil. předplatitelů, z toho Paramount+ tvoří 32,8 milionů. V roce 2021 se počet předplatitelů Paramount+ zvýšil o 21 milionů a tato služba se z 80 % podílela na přírůstku nových předplatitelů. 

Paramount uplatňuje ve svých streamingových službách hybridní model, který je tvořen kombinací předplatného bez reklam a předplatného s určitým množstvím reklamy. Výnosy ze streamingu společnosti Paramount loni meziročně vzrostly o 64 % a v roce 2021 dosáhly 4,193 mld. USD. Výnosy z předplatného z toho představovaly zhruba polovinu (2,048 mld. USD), což bylo meziročně o 79 % víc. Výnosy z reklamy na streaminogových službách činily 2,145 mld. USD a meziročně se zvýšily o 51 %.

-mav-