Business Factory zakládá divizi Xnauts pro rozšířenou realitu

středa, 30. března 2022, 08:15 Aktuality, Reklama MediaGuru

Původně brněnská marketingová agentura Business Factory zakládá společně s Pavlem Maxem Vincencem novou divizi pro rozšířenou realitu Xnauts.io.

Jan Pátek a Pavel Max Vincenc, zdroj: Business Factory

Jan Pátek a Pavel Max Vincenc, zdroj: Business Factory

Původně brněnská marketingová agentura Business Factory zakládá společně s Pavlem Maxem Vincencem novou divizi pro rozšířenou realitu (AR) Xnauts.io. Ta už v tuto chvíli pracuje pro první klienty. V pozici CEO nové divize je Pavel Max Vincenc.  Společně s Janem Pátkem, CEO Business Factory, věří, že trh rozšířené reality bude v Česku po vzoru zahraničního vývoje růst. Řekli to na úterním setkání s novináři.

V divizi Xnauts bude většinu držet Business Factory, menšinový podíl připadne Vincencovi. Cílem nové divize je přinášet klientům zábavné koncepty a kreativní kampaně využívající benefitů rozšířené reality a pomáhat jim se vstupem do metaverse. Vychází z toho, že zábavné koncepty zvyšují značkám zapamatovatelnost i míru engagementu.

Velikost českého trhu rozšířené reality odhadují zatím na jednotky milionů korun. Předpokládají ale, že zájem klientů se bude s postupem doby zvyšovat a že AR se bude rozvíjet i do oblasti nakupování. Velikost globálního trhu AR má podle odhadů celosvětově vyrůst do roku 2023 na hodnotu 70 mld. USD.

„S Honzou Pátkem máme stejný pohled nejen na inovace. Navíc se nám podařilo pro Xnauts vytvořit unikátní a globální alianci, do které máme v plánu zvát ty nejlepší světové XR tvůrce a kreativce, kteří společně s námi budou projekty realizovat. Už nyní je součástí aliance Chris Pelk, kreativní ředitel holandské agentury livewall, který má za sebou desítky projektů a vytvořil například oficiální AR filtr pro Ozzyho Osbourna,” říká Pavel Max Vincenc.

Ten se dlouhodobě podílí na kampaních s využitím rozšířené reality pro Amnesty International. Díky těmto kampaním se podařilo vytvořit celosvětovou osvětu, která mimo jiné přispěla k propuštění tří nevinně vězněných na svobodu. Xnauts také připravuje AR podporu pro film Vyšehrad: Fylm. 

„Pokud chceme držet tempo růstu a být tu za deset let, musíme neustále přicházet s novými přístupy a hlavně strategicky investovat. Proto pravidelně dáváme jednotky milionů korun ročně do interních invovací, což mi přijde z dlouhodobého hlediska jako to nejlepší, co můžeme pro rozvoj firmy dělat,” říká Jan Pátek, CEO společnosti Business Factory.

Cílem Xnauts je také vzdělávat značky v oblasti rozšířené reality. Proto bude Xnauts společně s Business Factory organizovat konferenci ARfest 2022, kam 9. září 2022 přiveze jak zástupce platforem (Meta, TikTok a další), tak i světové tvůrce AR/XR projektů, kteří se s publikem podělí o to, jak využívat rozšířenou realitu.

Pavel Max Vincenc nasbíral přes 20 let zkušeností z vedoucích kreativních pozic v agenturách jako Havas Worldwide a dalších. Je zakladatelem festivalu ARfest Prague. 

Business Factory spravuje marketingové roční rozpočty ve výši 1 miliardy korun. Loni dosáhla tržeb ve výši 75 mil. Kč, což představovalo 30% meziroční nárůst.

-mav-