Google přidává další kontextovou reklamu

neděle, 20. března 2022, 08:10 Internet & Mobil MediaGuru

Majitelé webů dostanou nový nástroj, jak udržet pozornost uživatelů. Technologický gigant přišel současně i s vylepšením, které má usnadnit doručování zboží.

Zdroj: Google

Zdroj: Google

V kyberprostoru zřejmě přibude kontextové reklamy. Provozovatel vyhledávače Google tento týden oznámil přidání nového formátu Search for Content, s jehož pomocí by se podle americké firmy mělo správcům internetových stránek déle udržet pozornost návštěvníků. Pokud inovaci na svých webech vydavatelé povolí, uživatelé uvidí speciální googlovské tipy na klíčová slova a odkazy na články, které by je mohly na téže stránce zaujmout. Google uvádí jako příklad cestovatelskou stránku se čtením o Barceloně. V průběhu scrollování nový typ inzerce nabízí čtenářům odkazy na texty, které jsou nejlépe vystiženy klíčovými slovy jako „Co dělat v Barceloně“ nebo „Hotely v Barceloně.“ Po rozkliknutí doporučeného odkazu se reklama opět změní v závislosti na kontextu a najednou začne doporučovat článek o nejlepších tamních restauracích servírujících katalánskou kuchyni.

„Ve výsledku tento formát může pomoci vydavatelům se zvýšením množství interakce na webu. Včetně počtu přístupů, zhlédnutých stránek a impresí, což má potenciál přispět i k růstu tržeb,“ uvádí Google na svém blogu s tím, že novinka dostupná na vyžádání přes rozhraní AdSense prý ohleduplně přistupuje k otázce soukromí a nakládání s osobními daty uživatelů. Pro tuto formu personalizace nemají být žádné personální údaje potřeba, neboť cílení dle vyjádření firmy probíhá prostřednictvím pochopením kontextu v závislosti na tom, kam člověk na tom kterém webu kliká. „V souvislosti s celkovým odklonem Googlu od sbírání uživatelských dat, nový formát by mohl nabídnout více personalizovaných reklamních řešení bez nutnosti používat cookies. ,Related Search for Content’ představuje jeden z prvních příkladů takového přístupu,“ uvádí server SocialMediaToday. Soubory cookies se dají bez vědomí uživatele použít za účelem vytvoření statistik nebo cílené reklamy.

Zdroj: Google

Na vlně trendů

Již dříve některé internetové prohlížeče včetně Safari a Firefoxu umožnily ve výchozím nastavení blokovat cookies, a snížily tak jejich užitečnost pro inzerenty.  Tvůrci browseru Chrome od Google se zavázali s cookies skoncovat úplně. Odklon od nich ale v Googlu nejde tak hladce, jak by si firma představovala.  

Důraz na citlivý přístup k uživatelských datům není jediný trend ve světě on-line byznysu, na který technologický gigant naskakuje. Tento týden rovněž oznámil dvojici novinek, která má najít využití v e-commerce. Pro své korporátní klienty vylepšuje Google Maps o funkci last Mile Fleet Solution, která má dopravcům pomoci s plánováním a optimalizací finální části doručení objednávky. Aktuálně šla do veřejného testování. Obecně platí, že takzvaná poslední míle, tedy závěrečných několik set metrů, tvoří většinu nákladů na zdárné doručení zboží. O podobnou novinku firma obohatila i svou službu Google Cloud. Takzvané Routing API má společnostem pomoci s plánováním doručovacích tras pro vlastní flotilu. „Pandemie urychlila rozvoj e-commerce a počet objednávek, který už tak rapidně rostl. Zvýšený tlak na dodavatelské řetězce včetně mnoha dalších faktorů typu nedostatků řidičů, špatně zadávaných adres, odstávek továren a zdražování pohonných hmot ale negativně ovlivnil časy a úspěšnost dodávek,“ popisuje manažer Google Cloud pro globální logistiku Hans Thalbuaer. Ve výčtu negativních byznysových jevů navíc nezmínil nejistotu kolem dopadů války na Ukrajině, která se například v automobilovém průmyslu již projevuje nedostatkem komponentů a surovin – a podle všeho se ještě nějakou dobu projevovat bude.

-riv-