Google ukončí příští rok stávající Google Analytics

středa, 16. března 2022, 14:40 Internet & Mobil MediaGuru

Pro zachování měření od společnosti Google bude nutné přejít na verzi Google Analytics 4. Google ve středu oznámil, že stávající verzi ukončí v červenci 2023.

Zdroj: Google

Zdroj: Google

Společnost Google ukončí v příštím roce stávající verzi svého měřícího nástroje Google Analytics (GA). Tato verze je označovaná jako Universal Analytics. Google dnes oznámil, že všechny standardní služby Universal Analytics přestanou 1. července 2023 zpracovávat nové požadavky. Služby 360 Universal Analytics pak přestanou zpracovávat nové požadavky 1. října 2023. Google poté ponechá přístup k datům zpracovaným v Universal Analytics po dobu nejméně šesti měsíců. Nově tak pro využívání měření Google Analytics bude nutné přejít na novou verzi Google Analytics 4.

„Co nejdříve přejděte na Google Analytics 4, abyste vytvořili potřebná historická data, než Universal Analytics přestane zpracovávat nové požadavky," nabádá dnes Google uživatele, kteří využívají měření GA.

Google představil novou verzi svého měřícího nástroje Google Analytics 4 před dvěma roky. Vysvětlil, že tím reagoval na  vyvíjející se standardy měření a že chtěl přinést flexibilitu pro měření mnoha různých druhů dat tak, aby vyhověl potřebám „budoucnosti", tj. především monitorovat cesty uživatelů napříč jejich weby a aplikacemi, využívat technologii strojového učení Google k zobrazování a předvídání nových poznatků a reagovat na proměny ekosystému.

Měření Universal Analytics bylo podle Googlu vytvořeno pro generaci online měření především pro PC a opíralo se o data ze souborů cookie. „Tato metodika měření rychle zastarává. Google Analytics 4 funguje na různých platformách, nespoléhá se výhradně na soubory cookie a k měření zaměřenému na uživatele používá datový model založený na událostech," přiblížil důvody změn Google.

Přestože se tento krok očekával, server AdExanger označuje některé změny za překvapivé a budou podle něho znamenat velké změny pro některá digitální média a inzerenty. Za nejzávažnější změnu označuje to, že Google Analytics už nebude ukládat informace o IP adrese. „Nyní jdeme ještě dále a IP adresy úplně odstraňujeme,“ sdělil webu produktový ředitel Google Analytics Ross Ketchum.

-mav-