H&M spouští vlastní marketplace pro další módní značky

pondělí, 21. března 2022, 18:00 Aktuality, Retail MediaGuru

Online tržiště testuje H&M zatím ve Švédsku a v Německu, plánuje jej však rozšířit i na další trhy.

Zdroj: H&M

Zdroj: H&M

Oděvní řetězec H&M spustil vlastní online tržiště pod názvem H&M with friends, na němž poskytuje prostor dalším módním značkám. Marketplace zatím testuje ve Švédsku a Německu. Pokud bude úspěšné, rozšíří se postupně na další trhy.

Na online tržišti bude možné koupit nejen značky skupiny H&M, kam patří Weekday, &Other Storeis, Monki nebo Arket, ale i další značky jako například Crocs, Superdry, Lee, Eastpak nebo Fila. V nabídce má zatím celkem 16 značek. 

S marketplace začíná H&M v domovském Švédsku a v Německu. „Obě dvě země – Švédsko a Německo – mají dlouhou tradici nakupování přes katalogy. Ve Švédsku jsme navíc náš online obchod uvedli již v roce 1998, v Německu už funguje kolem 15 let,“ vysvětluje důvody pro výběr testovacích zemí H&M s tím, že postupně bude online tržiště spuštěno i na dalších trzích. Jedná se tak o další krok oděvní skupiny, jak posílit svou pozici na internetu, odkud generuje již třetinu svých prodejů. 

Online tržiště rozvíjejí i další módní hráči. Do marketplace německého e-shopu Zalando je dnes zapojeno na 5800 značek a téměř 7000 obchodů, tvoří již 30 % GMV neboli hrubého objemu zboží. Na českém trhu tržiště provozuje také Zoot, módu přes něj prodává i Mall nebo Alza. 

-stk-