Nová data: Radiožurnál na čele, rostly Evropa 2 a stanice ČRo

středa, 11. května 2022, 11:00 Rádio MediaGuru

Radiožurnál zůstává nejposlouchanější celoplošnou stanicí. Růst poslechovosti vykázaly i další stanice ČRo a vynesly ho na rekordní celkový podíl. Z komerčních stanic si polepšila především Evropa 2.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Denní poslechovost i týdenní poslechovost rádií v České republice se příliš nemění. Týdně rádio poslouchá 82,8 % populace 12-84 let a denně 54,2 %. Také průměrná doba poslechu  zůstává stabilní. Ukazuji to nová data výzkumu poslechovosti Radioprojekt za poslední kvartál 2021 a první čtvrtletí 2022. 

Ještě v průběhu posledního čtvrtletí 2021 byla v platnosti protiepidemická opatření, v průběhu prvního čtvrtletí zase vypukla válka na Ukrajině, připomněli výzkumníci vnější okolnosti, které mohly vývoj poslechovosti ovlivnit.

Nejposlouchanější celoplošnou stanicí zůstává ČRo Radiožurnál s denní poslechovostí 883 tisíc posluchačů, což je srovnatelný výsledek jako v předcházejícím měřeném období za druhé pololetí 2021. Druhý je Impuls s menším poklesem denní poslechovosti, naopak poslechovost se podařilo navýšit Evropě 2, čímž upevnila pozici trojky trhu. Čtvrtou pozici drží Rádio Blaník, následuje Frekvence 1, která poslechovost mírně snížila. Dál pokračuje růst poslechovosti ČRo Plus a také dalších stanic Českého rozhlasu (Vltava, Wave, Jazz). Svoji poslechovost zvýšilo také zpravodajské Rádio Z.

Uvedené trendy ukazují i týdenní data, která potvrzují růst Evropy 2, což ji vyneslo na pozici druhé nejposlouchanější celoplošné stanice podle týdenních dat.

Nejvyšší podíl na poslechovosti udržuje nadále Radiožurnál před Blaníkem, který tak zůstává komerční stanicí s nejvyšším podílem na trhu. Třetí nejvyšší podíl náleží Rádiu Impuls. Z nejposlouchanějších stanic podíl navýšila nejvíce Evropa 2.

Poslechovost včera celoplošných stanic (tis. osob)

  4Q/21+1Q/22 3+4Q/2021 kvartální změna (%) 4Q/20+1Q/21 změna (%) vs 2. pol. 2019
ČRo Radiožurnál 884 874 1,1 915 -3,4
Rádio Impuls 716 778 -8,0 778 -8,0
Evropa 2 668 638 4,7 644 3,7
Rádio Blaník 619 637 -2,8 622 -0,5
Frekvence 1 438 478 -8,4 499 -12,2
ČRo Dvojka 357 342 4,4 366 -2,5
ČRo Plus 157 147 6,8 104 51,0
ČRo Vltava 72 59 22,0 56 28,6
ČRo Rádio Wave 11 7 57,1 7 57,1
Rádio Z 11 5 120,0 5 120,0
ČRo Jazz 7 7 0,0 5 40,0
Rádio Junior 7 7 0,0 7 0,0
Radiožurnál Sport 6 2 200,0 na na
ČRo D-dur 5 3 66,7 5 0,0
ČRo Pohoda 1 na na na na

Zdroj: Radioprojekt, SKMO, ASMEA, Median, Stem/Mark, Nielsen Admosphere

Poslechovost týdně celoplošných stanic (tis. osob)

týdenní 4Q/21+1Q/22 3+4Q/2021 kvartální změna (%) 4Q/20+1Q/21 meziroční změna (%)
ČRo Radiožurnál 1670 1679 -0,5 1651 1,2
Evropa 2 1565 1483 5,5 1312 19,3
Rádio Impuls 1483 1652 -10,2 1608 -7,8
Rádio Blaník 1203 1237 -2,7 1069 12,5
Frekvence 1 980 1032 -5,0 1002 -2,2
ČRo Dvojka 619 603 2,7 610 1,5
ČRo Plus 252 232 8,6 188 34,0
ČRo Vltava 199 185 7,6 163 22,1
Čro Rádio Wave 47 35 34,3 43 9,3
Zet 29 25 16,0 24 20,8
Junior 21 21 0,0 16 31,3
Čro Jazz 16 19 -15,8 15 6,7
Čro D-dur 12 13 -7,7 19 -36,8

Zdroj: Radioprojekt, SKMO, ASMEA, Median, Stem/Mark, Nielsen Admosphere

Podíl stanic na poslechovosti (%)

Radioprojekt, 4Q/2021+1Q/2022, SKMO, Median, Stem/Mark, Nielsen Admosphere

Na čele nadregionálních rádií jsou nadále Hitrádia total a Rádio Kiss, na třetí pozici se vyhouplo Rádio Beat. Všechny tři uvedené stanice si oproti druhému pololetí v nových datech polepšily.

Mezi regionálními rádii zůstává nejposlouchanější ČRo Brno a poslechovost se zvýšila i dalším regionálním stanicím ČRo.

Poslechovost včera nadregionálních rádií (tis. osob)

nadregionální 4Q/21+1Q/22 3+4Q/2021 kvartální změna (%) 4Q/20+1Q/21 meziroční změna (%)
Hitrádio  473 441 7,3 528 -10,4
Rádio Kiss 427 413 3,4 352 21,3
Rádio Beat 284 258 10,1 236 20,3
Country Rádio  279 288 -3,1 267 4,5
Rock Rádio 179 188 -4,8 141 27,0
Fajn Radio  140 126 11,1 168 -16,7
Rádio Čas 133 106 25,5 93 43,0

Poslechovost včera regionálních rádií (tis. osob)

regionální 4Q/21+1Q/22 3+4Q/2021 mezikvartální změna (%) 4Q/20+1Q/21 meziroční změna (%)
ČRo Brno 111 96 15,6 114 -2,6
Rádio Krokodýl 70 73 -4,1 73 -4,1
Radio Čas Rock 50 55 -9,1 47 6,4
ČRo České Budějovice 47 41 14,6 34 38,2
ČRo Ostrava 41 38 7,9 52 -21,2
ČRo Plzeň 40 40 0,0 33 21,2
Rádio Haná 35 33 6,1 57 -38,6

Zdroj: Radioprojekt, SKMO, ASMEA, Median, Stem/Mark, Nielsen Admosphere

V podílu rádiových obchodních sítí je nejsilnější Media Club (41,1 %) před stanicemi Českého rozhlasu (27,6 %) a Radiohousem (26,9 %). Právě stanice Českého rozhlasu se dostaly na svůj historicky nejvyšší podíl. 

Podíl rádiových obchodních sítí (%)

Zdroj: Radioprojekt 4Q/2021+1Q/2022, SKMO, Median, Stem/Mark, Nielsen Admosphere

-mav-