Příliv zahraničních turistů podpoří kampaň ve 14 zemích

čtvrtek, 12. května 2022, 21:30 Aktuality, Marketing MediaGuru

Česká centrála cestovního ruchu chce přilákat zahraniční turisty a v polovině května spouští ve 14 zemích světa online kampaň s podtitulem „Přijeďte zažít tradiční i nové“.

Zdroj: Czech Tourism

Zdroj: Czech Tourism

Po pandemii koronaviru lidé začínají víc cestovat. Podle tabulek na tourdata.cz, které vycházejí z aktuálně publikovaných dat Českého statistického úřadu, do tuzemských hotelů letos v prvním čtvrtletí roku přijelo 2,8 mil. hostů. Loni se jednalo pouze o cca 280 tisíc. Převažovali rezidenti, bylo jich zhruba 2 mil.. Ze zahraničí Českou republiku nejčastěji navštěvovali lidé ze sousedních zemí.

„Pozitivní zprávou je velký zájem domácích turistů o dovolenou v Česku. Ve srovnání s prvním kvartálem před pandemií se jedná pouze o 3% pokles,“ říká Jan Herget, ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism a dodává: „Obrovský pokles je u zahraničních hostů, kde chybí zejména turisté z Asie a Ruska. Je tak naprosto jasné, že musíme dát co nejvíc vědět světu, že je Česká republika na turisty připravena.“

Nejvíc do ČR v 1. čtvrtletí 2022 jezdili hosté z Německa (234 tisíc), následovalo Slovensko (98 tisíc) a Polsko (79 tisíc). Některé regiony zaznamenaly silnější domácí cestovní ruch. Týká se to například Prahy. Letos v 1. čtvrtletí zaznamenala víc než 267 tisíc ubytovaných rezidentů, vyšší hodnota, vezmeme-li posledních deset let, byla pouze v roce 2019, kdy se jednalo o cca 277 tisíc těchto hostů.

Jen do hlavního města Prahy letos za první tři měsíce přijelo ve srovnání s předcovidovým rokem 2019 o 60 % méně zahraničních hostů. Podobné to bylo v Karlovarském kraji, který zaznamenal 2019/2022 49% úbytek zahraničních hostů.

„Se změnou by měla pomoci nejen zahraniční kampaň s podtitulem ‚Přijeďte zažít tradiční i nové’. Spouštíme ji ve 14 zemích světa,“ uvádí Jan Herget. Její kreativní řešení vychází z dlouhodobého konceptu „tradice“ a objeví se především online, jako displejová reklama na sociálních sítích Facebook/Instagram a v síti Teads.com. Rozpočet na jaro je 30 mil. Kč a bude rozdělen podle bonity trhů daných zemí.

Negativní dopad na cestovní ruch včetně příjezdů do České republiky má válka na Ukrajině. V tuzemských hotelích letos v 1. čtvrtletí bydlelo cca 8,7 tisíc hostů z Ruska, celkem v těchto hromadných ubytovacích zařízeních v ČR v daném období pobývalo víc než 887 tisíc nerezidentů. Před covidem v roce 2019 bylo ruských návštěvníků hotelů téměř 130 tisíc z celkových více než 2 milionů nerezidentů. Čísla, co se týče hostů z Ukrajiny, se tolik neměnila, letos jich bylo cca 47 tisíc, v roce 2019 se jednalo o necelých 50 tisíc.

Domácí hosté v letošním prvním čtvrtletí nejvíc navštívili Královéhradecký kraj (282 tisíc), hlavní město Praha (267 tisíc) a kraj Liberecký (203 tisíc). Na Liberecku jsou dokonce domácí příjezdy nejvyšší od roku 2012. Podobná situace byla v Královéhradeckém kraji. Zahraniční hosté v lednu, únoru a březnu 2022 nejvíc navštěvovali hlavní město Praha (492 tisíc), Karlovarský kraj (76 tisíc) a Královéhradecký kraj (63 tisíc).

Horská střediska zahajují letní sezónu, chystá se kampaň

neděle 8. května 2022

-zue-