Smarty Brands: Slogan „Stačí pípnout“ podpoří omnichannel

úterý, 17. května 2022, 07:15 Marketing, Retail Zuzana Erbenová

Smarty Brands po expanzi na maloobchodní trh přichází i s novou komunikační strategií. Slibuje si od ní, že zákazníkům poskytne omnichannel zážitek, říká Rudolf Konečný, obchodní ředitel skupiny Smarty Brands.

Rudolf Konečný spoluzakládal skupinu Smarty CZ v roce 2012, zdroj: Smarty Brands

Rudolf Konečný spoluzakládal skupinu Smarty CZ v roce 2012, zdroj: Smarty Brands

Skupina Smarty Brands, do které patří mimo jiné e-shop s elektronikou smarty.cz, reseller Apple iWant a síť herních obchodů JRC, zahájila expanzi na maloobchodním trhu s elektronikou a gamingem. Svou první prodejnu v novém konceptu, která spojuje značky Smarty.cz a JRC, otevřela začátkem května v OC Europark v Praze-Štěrboholech. Pro Smarty je to začátek nové etapy, protože multibrandové prodejny dosud neprovozovali. Firma zároveň přichází s novou komunikační strategií „Stačí pípnout“. „Věříme, že nová komunikace bude v očích zákazníků neotřelá, dlouhodobě udržitelná, vizuálně i obsahově srozumitelná a poskytne ten pravý ‚informační’ omnichannel zážitek,“ říká Rudolf Konečný, obchodní ředitel skupiny Smarty Brands.

Jak dlouho jste koncept nové prodejny připravovali?

Přípravy trvaly bezmála půl roku. Koupi JRC jsme veřejně oznámili loni koncem července a již v září se odstartovala soutěž, ve které jsme oslovili designérská studia. Nakonec byl vybrán design od Jana Blažka, který se ještě několik měsíců ladil. Základem je pixel, jako spojovací prvek designu prodejny, který je společný pro zařízení ze světa komunikací a her. Prodejna se tím na první pohled odliší. Probíhaly klasické 2D studie a následně jsme finální model promítli do virtuální reality ve Virtuplexu v Horních Počernicích. Pro samotnou realizaci jsme vybrali společnost Bakof Group, která má s výstavbou prémiových prodejen dlouholeté zkušenosti.

Můžete říci ke konceptu více? Čím se bude odlišovat od jiných prodejen v tomto segmentu?

Prodejna by měla být zážitková, interiér je řešen tak, aby zde bylo dostatek prostoru nejen pro produkty, ale i pro jejich vyzkoušení a komunikaci s našimi konzultanty. Těch bude na prodejně v průměru pět, nesmí samozřejmě chybět vedoucí prodejny, a velmi brzy k nim přibude ještě technik, protože již dlouhodobě provozujeme autorizovaný Apple servis a v přípravě také máme i autorizovaný servis značky Samsung. Naše prodejny nebudou samoobsluhou, ale vždy se bude jednat o osobní prodej, na což navazuje i nová komunikační strategie „Stačí pípnout“, která u zákazníka vytváří očekávání a pro nás závazek udělat vždy maximum možného. Chceme být ti, kteří zajistí stoprocentní péči o zákazníka nejen v předprodejní fázi, ale i po celý životní cyklus jeho zařízení. Našim cílem je, aby se zákazník k nám rád a dlouhodobě vracel.

Nové prodejny by měly být o zážitku, nikoli samoobsluhou, k dispozici bude několik konzultantů, zdroj: Smrty Brands

Nové prodejny by měly být o zážitku, nikoli samoobsluhou, k dispozici bude několik konzultantů, zdroj: Smrty Brands

Mohl byste více přiblížit nový koncept „Stačí pípnout“ a popsat, jak se propíše do vaší komunikace?

Na počátku plánů byly masivní výzkumy. Podle toho jsme se snažili připravit komunikaci, která osloví cílové skupiny navzájem, tedy svět herní, svět telekomunikací a IT. Z logického pohledu je každý hráč uživatelem telco, obráceně je pochopitelně tento průnik nižší, a každá skupina má své specifické potřeby. Náš původní claim zněl „Rozumíme chytrým věcem“, ale nyní se posouváme dále a chceme zákazníkům ukázat, že našemu sortimentu nejen rozumíme, ale že se na nás mohou vždy spolehnout. Nejsme dokonalí, ale máme obrovskou ambici se zlepšovat, vnímat měnící se zákaznické potřeby a tomu přizpůsobovat naše chování a služby. „Stačí pípnout“ je závazek našim zákazníkům, že se pro ně budeme snažit dělat vždy maximum. A nejinak tomu je a bude i v rámci naší firemní kultury, našeho smarty DNA, neb i kolegové jsou si navzájem interními zákazníky. Věříme, že nová komunikace bude v očích zákazníků neotřelá, dlouhodobě udržitelná, vizuálně i obsahově srozumitelná a poskytne ten pravý „informační“ omnichannel zážitek.

Kde se nová komunikace objeví?

I její rozprostření bude odpovídat omnichannel strategii. V rámci online se budeme snažit zákazníky zasáhnout již v „see&think“ fázi a podpořit jejich rozhodování o nákupu a návštěvy prodejny. Lokálním marketingem pak zesílíme směřování na konkrétní provozovnu. Výrazně více také začneme pracovat s vlastní bází a precizní personifikací obsahu. Každopádně, klíčovým cílem všech komunikačních cest bude přivést zákazníky do nových prodejen.

S otevřením nové prodejny v daném obchodním centru se prodejna JRC uzavře, protože sortiment bude v celé šíři vtisknutý právě do nového konceptu.

Rudolf Konečný, obchodní ředitel skupiny Smarty Brands.

Aktuálně provozujete ještě 33 JRC prodejen. Jaké plány máte s nimi?

S otevřením nové smarty.cz prodejny v daném obchodním centru se prodejna JRC uzavře, protože sortiment bude v celé šíři vtisknutý právě do nového konceptu. Hledáme nyní větší, viditelnější a exponovanější místa v rámci daných obchodních center. Pro náš nový koncept je plocha současných JRC prodejen malá, obvykle disponují pouze středními desítkami m² , naše nové prodejny začínají na 140 m² a končí na 200 m². Nové prodejny chceme otevírat v „prémiových“ a „áčkových“ obchodních centrech, nyní začínáme v Praze, pak přijde Olomouc a Liberec, postupně pak ve všech krajských městech. Rychlost expanze je nyní o kapacitách a dostupnosti vhodných jednotek, základem je ale vytvořit páteřní síť napříč republikou.

Jak budou fungovat značky Smarty a JRC vedle sebe? Budete JRC nějakým způsobem upozaďovat?

Brand JRC i jeho sortiment zůstává plnohodnotně součástí smarty.cz prodejny, ale jeho povědomí bude primárně sílit v online světě, který byl dlouhodobě opomíjen a kde vidíme velkou příležitost. Nadále bude spojen především s herním prostředím, které máme nejen na eshopu chuť významně rozvíjet. JRC dlouhodobě a úspěšně zastupuje jiný segment, a tak tomu i zůstane.

Kolik by měly kamenné prodejny tvořit z celkových tržeb?

Pokud berete místo, kde zákazník nákup uhradí, bude to po dokončení sítě samozřejmě majorita. Dlouhodobě však bude podstatná část kupujících zákazníků stále přiváděna z online prostředí. Významný podíl na obratu bude také tvořit obsluha naší B2B zákaznické báze, pro které se prodejny stanou jedním z kontaktních míst pro jejich nákup či vyřízení poprodejní péče. Naší ambicí je vybudovat v ČR silného hráče, který by měl během následujících tří let optimálně pokrýt celou ČR. Jen letos bychom měli překročit počet deseti prodejen, plánovaných 40+ by mělo být do konce roku 2024.

Esportové centrum Playzone Arena se otevírá na Chodově

pondělí 25. dubna 2022

Loni jste také hovořili o plánech na otevření velkých formátů prodejen…

Co se týče velkých formátů a gamingu, tak tento koncept máme stále v plánu, ale letos to určitě nebude. Potřebujeme si nejprve ověřit a otestovat nový model kamenné prodejny, jak funguje a zda je ekonomicky a zákaznicky zdravý. Následně budeme myšlenku herních center dále rozvíjet. Jako první krok jsme se stali součástí multifunkční Playzone arény v OC Westfield Chodov.

Co si od Vodafone Playzone Areny v pražském obchodním centru Westfield Chodov slibujete?

Je to pro nás jakýsi lakmusový papírek, jak se bude celému konceptu dařit. Velká byznysová očekávání nemáme, ale rádi jsme vybavili smarty.cz herní místnost našimi vlastními herními počítači Tigo, aby se s nimi hráči mohli seznámit a otestovat jejich kvalitu a parametry. Bereme to tedy spíše jako podporu značky než prodejní příležitost. Do e-sportu a PC herního světa naše investice však nadále rostou, protože jedním z cílů, které jsme si předsevzali, je k pravoslavným konzolistům do našich prodejen přivést zpět i počítačové hráče.

Rudolf Konečný

Ve Smarty Brands řídí obchod, marketing a provoz. Po zkušenostech nasbíraných na manažerských postech v maloobchodě a telekomunikacích stál společně s majitelem Petrem Syrůčkem u zrodu skupiny Smarty CZ v roce 2012. 

Skupina Smarty vyrostla o 40 % a otevře 10 kamenných prodejen

úterý 25. ledna 2022