V Cannes bodovala kampaň 13 minut, získala stříbro

pátek, 24. června 2022, 07:40 Reklama MediaGuru

Kampaň 13 minut České asociace pojišťoven, BESIPu a Policie ČR vybojovala na Cannes Lions stříbrného lva v kategorii PR.

Zdroj: ČAP

Zdroj: ČAP

Na mezinárodní reklamní soutěži Cannes Lions Češi letos získali jediné ocenění – je jím stříbrný lev v kategorii PR, kterým byla oceněna kampaň 13 minut, kterou společně vytvořily Česká asociace pojišťoven (ČAP), BESIP a Policie ČR. Kreativní koncept připravila agentura McCann Prague, na její exekuci spolupracovala s agenturami Hero&Outlaw a Renegãdz. 

Cílem kampaně bylo upozornit na nepřiměřenou rychlost při jízdě autem, která je příčinou 40 % tragických nehod se smrtelnými důsledky. Součástí kampaně byl dokumentární film „13 minut“ Víta Klusáka. 

Právě celovečerní dokument 13 minut byl pilířem kampaně. Název odkazuje na průměrný čas, který řidič ušetří na cestě z Prahy do Brna, pokud překračuje povolenou rychlost o 20 kilometrů za hodinu. Záměrem bylo poukázat na absurdní nevyváženost zisku a rizika této časové transakce a položit otázku, jestli má 13 ušetřených minut cenu lidského života.

Režisér Vít Klusák se rozhodl téma obrátit a pojal problematiku očima viníků coby obětí. Pohled do životů běžných řidičů, kteří se ve vteřině stali zločinci, byl zároveň sondou a zrcadlem uspěchané společnosti, ve které je každý potenciálním viníkem. Netradiční pohled, silná svědectví ale i produkční kvalita vedly k tomu, že film odvysílal v hlavním vysílacím čase první kanál České televize a jako vůbec první reklamu na světě ho zařadila do vysílání streamovací služba HBO v ČR i zahraničí.

Startuje kampaň varující před nepřiměřenou rychlostí

pondělí 24. května 2021

„Ocenění, které jsme získali za tuto kampaň si velmi vážíme. Co pro nás má ale veliký význam je reálný dopad kampaně na chování českých řidičů,“ řekl výkonný ředitel České asociace pojišťoven Jan Matoušek, který je zároveň jedním z producentů dokumentu. „Za dobu trvání kampaně došlo k meziročnímu poklesu nehodovosti z důvodu nepřiměřené rychlosti o 9 %. Přestože nehodovost v případě ostatních příčin rostla. To je výsledek, o který nám šlo. Šlo nám o reálnou hmatatelnou změnu chování, a to se povedlo,“ dodal.

„Jsme velmi hrdí, že jsme získali stříbrného lva za kampaň s takovým rozsahem a dopadem. Byla to kampaň, která byla vidět, o které se skutečně mluvilo. Měla prokazatelný dopad na chování českých řidičů a pomohla zachránit lidské životy. To je to, na co jsme nejvíce hrdí. Pro nás byla kampaň úspěšná, ještě než byla odeslána do jižní Francie,“ řekl Leonard Savage, Chief Creative Officer McCann Prague

-stk-