Atmedia index: Za příjem TV stanic neplatí 44 % diváků

úterý, 12. července 2022, 06:40 Aktuality, TV, Výzkum MediaGuru

Placenou televizi nevyužívá v Česku 44 %  diváků ve věku 15–69 let. Více než třetina z nich argumentuje tím, že je placená televize drahá.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Placenou televizi nevyužívá v Česku 44 %  diváků ve věku 15–69 let. Více než třetina z nich argumentuje tím, že je placená televize drahá. Ukazují to výsledky Atmedia indexu za 1. pololetí letošního roku, který realizovalo mediální zastupitelství tematických televizních stanic Atmedia.

„Celkem 67 % diváků, jež neplatí za příjem televizních stanic, tvrdí, že jim stačí nabídka televizních stanic, které vysílají v pozemním digitálním vysílání a které tedy mohou sledovat zdarma,“ poukazuje Pavel Müller, Head of Research & Marketing ve společnosti Atmedia, na nejčastěji zmiňovaný důvod nevyužívání služeb operátorů placené televize. Zároveň ovšem upozorňuje, že tento důvod označilo méně neplatících diváků než před dvěma roky, kdy se pod něj podepsaly téměř celé tři čtvrtiny z nich.

Stejně jako před dvěma roky je druhým nejčastěji uváděným důvodem neochota platit za televizní příjem. Ovšem zatímco v roce 2020 tento argument uvádělo 67 % diváků, kteří nemají placenou televizi, nyní je to 47 %. „Tento výrazný pokles může naznačovat určitou změnu v uvažování neplatících diváků nad tím, zda za televizní obsah platit či neplatit,“ tvrdí Pavel Müller. Jak však dodává, je otázkou, jak se na ochotu platit za televizní obsah podepíše vysoká míra inflace v dalších měsících.

Také třetí nejčastěji uváděný důvod souvisí s vůlí platit za sledování televize – 36 % diváků sledujících pouze volně šířené televizní stanice tvrdí, že placená televize je drahá. K dalším zmiňovaným důvodům poté patří neochota řešit změnu televizního příjmu nebo tvrzení, že zřízení satelitní, kabelové či IPTV je příliš náročné.

Výzkum realizovala společnost Atmedia na základě dotazníkové šetření, kterého se zúčastnilo 3 939 respondentů (internetová televizní populace ve věku 15–69 let) z Českého národního panelu. Dotazování probíhalo ve dvou vlnách, v prvním a druhém čtvrtletí letošního roku. Sběr dat realizovala výzkumná společnost Nielsen Admosphere metodou CAWI.

-mav-