COMvergence: Na čele mediálek Knowlimits, v sítích Omnicom a GroupM

pondělí, 11. července 2022, 07:20 Výzkum, Reklama MediaGuru

Podle nového žebříčku společnosti COMvergence se do čela mediálních agentur za rok 2021 dostala Knowlimits. Mezi sítěmi jsou nejsilnější Omnicom a GroupM.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Společnost COMvergence vydala svůj nejnovější žebříček mediálních agentur a sítí sestavených podle tzv.  billings za rok 2021. Do čela žebříčku se mezi agenturami dostala Knowlimits s odhadovaným fakturačním objemem 173 mil. USD (meziročně +16 %). Následuje OMD s objemem 120 mil. USD a třetí nejsilnější je v novém žebříčku Médea. Do první pětice nejsilnějších ještě náleží PHD (meziročně nejvyšší růst ze všech agentur +29,5 %) a Mindshare.

Data MediaGuru.cz poskytla společnost COMvergence, která souhlasila se zveřejněním TOP 5 agentur a TOP 3 sítí mediálních agentur. Proto nezveřejňujeme celý žebříček.  

TOP 5 mediálních agentur za rok 2021

pořadí agentura síť billings 2021 (mil. USD) billings 2021 (mld. Kč) meziroční změna (%) tržní podíl 2021 (%)
1. Knowlimits nezávislá 173 3,748 +16 13,8
2. OMD Omnicom  120 2,603 +12,7 9,6
3. Médea nezávislá 112 2,438 -28,3 9
4. PHD Omnicom  101 2,184 +29,5 8,1
5. Mindshare GroupM 84 1,818 +2,5 6,7

Zdroj: COMvergence

Postavení sítí mediálních agentur se v novém žebříčku nemění. První místa náleží sítím Omnicom Media Group s téměř čtvrtinovým meziročním růstem a GroupM. Obě sítě dosahují podle COMvergence vyrovnaného objemu 231 mil. USD. Třetí nejsilnější je Publicis

TOP 3 sítě mediálních agentur za rok 2021

pořadí síť billings 2021 (mil. USD) billings 2021 (mld. Kč) meziroční změna (%) tržní podíl 2021 (%)
1. Omnicom Media Group 231 5,002 +23 18,4
1. GroupM 231 5,000 -3,4 18,4
3. Publicis Media 87 1,880 +12,8 6,9

Zdroj: COMvergence

Celkový fakturovaný objem uskutečněný 22 mediálními agenturami na českém trhu dosáhl podle COMvergence v roce 2021 výše jedné miliardy USD (+6 % vs. 2020). Trh tvoří síťové agentury a tři nezávislé agentury (Knowlimits, Médea a Mediaplus). Jejich souhrnný podíl na trhu s reklamou je 79 % (celkem trh 1,3 mld. USD). Podíl digitálních médií na celkových fakturacích měl loni představovat 29 %.

Žebříčky jsou kalkulovány na základě fakturace klientům, jejichž investice do reklamy v médiích je vyšší než 100 tis. USD (cca 2,5 mil. Kč). To v zásadě odpovídá 500 největším zadavatelům reklamy. Podíly se počítají v rámci celého trhu prodeje s reklamou (nejen mediální agentury). Objem reklamních investic se opírá o monitoring investic společnosti Nielsen za období leden až prosinec 2021.

-mav-

Pozn.: Server MediaGuru.cz provozuje mediální agentura PHD, která je součástí Omnicom Media Group