Knowlimits, PHD, OMD a Médea na čele v novém žebříčku Recma

středa, 20. července 2022, 07:30 Reklama MediaGuru

V novém žebříčku mezinárodní společnosti Recma se podle velikosti investic klientů stala v roce 2021 největší mediální agenturou na českém trhu Knowlimits před agenturami PHD a OMD ze skupiny Omnicom.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Pětice největších tuzemských mediálních agentur se v aktuálním žebříčku Recma za rok 2021 nemění. Jiné je ale pořadí těchto agentur ve srovnání s postavením za rok 2020. Na pozici nejsilnější mediální agentury podle billings se v roce 2021 místo Médey dostala Knowlimits. Na druhé místo se vytáhla loni třetí PHD a o třetí místo se dělí OMD a Médea. Pětici největších uzavírá MediaCom. Žebříček byl jako tradičně sestaven podle celkového objemu velikosti mediálních rozpočtů klientů (billings) a vztahuje se k roku 2021. 

Celkový objem Knowlimits (nezávislá) za rok 2021 představoval podle Recmy 270 mil. euro, což znamená tržní podíl ve výši 13,2 %. K tomuto výsledku pomohl Knowlimits především zisk klientů Kofola, Fio banka nebo Benu. Oproti loňskému žebříčku si polepšila také druhá v pořadí PHD (Omnicom Media Group) s celkovým objemem 265 mil. euro a podílem 12,9 %. PHD ve sledovaném období začala pracovat pro klienty Sanofi, Hornbach nebo Red Bull. Objemy třetích v pořadí OMD (Omnicom Media Group) a Médey (nezávislá) jsou vyrovnané ve výši 241 mil. euro. Objem agentury MediaCom (GroupM) loni podle Recmy dosáhl 156 mil. euro.

TOP 5 mediálních agentur na českém trhu v roce 2021

pořadí mediální agentura billings (mil. euro) podíl (%)
1. Knowlimits 270 13,2
2. PHD 265 12,9
3. OMD 241 11,8
3. Médea 241 11,7
5. MediaCom 156 7,6

Zdroj: Recma

Recma poskytla MediaGuru.cz souhlas pouze s publikováním výsledků za prvních pět mediálních agentur. Z tohoto důvodu nezveřejňujeme celý žebříček a ani výsledky komunikačních skupin (sítí mediálních agentur).

Celkový objem aktivit je kvantitativním hodnocením, metrika zahrnuje jak tradiční mediální nákup, tak i netradiční aktivity (sponzoring, data & analýza, marketing, content, placená online media). Tyto „nové" aktivity představují podle Recma v současnosti velkou část služeb, které svým klientům agentury nabízejí. To pomáhá k vyššímu růstu agentur než jen při započítání tradičního mediálního nákupu.

-mav-

Pozn.: Server MediaGuru.cz provozuje mediální agentura PHD

COMvergence: Na čele mediálek Knowlimits, v sítích Omnicom a GroupM

pondělí 11. července 2022