DoDo se nově zaměří na doručení nadměrných zásilek

sobota, 6. srpna 2022, 07:40 Aktuality, Retail MediaGuru

DoDo se pouští do nové oblasti – doručování nadměrného zboží, a to v den objednání.

DoDo se pouští do rozvozu nadměrných zásilek s dvěma kurýry na vykládku, zdroj: DoDo.

DoDo se pouští do rozvozu nadměrných zásilek s dvěma kurýry na vykládku, zdroj: DoDo.

Technologicko-logistická společnost DoDo se po rozvozu potravin, hotového jídla či zboží z e-shopů pouští do nové oblasti – tzv. two-men delivery neboli rozvozu nadměrného zboží v čele s nábytkem, velkým elektrem, objemnými sportovními potřebami a dalšími typy zboží, které vyžadují větší vozy a dva kurýry na vykládku. I v tomto segmentu je cílem firmy doručit zboží v den objednání a v konkrétním časovém slotu.

Dle studie zpracované pro DoDo agenturou Perfect Crowd rychlost dodání zboží pro zákazníka rozhodující roli při výběru mezi e-shopy s podobnou cenou produktů. Až 84 % zákazníků zvolí takový obchod, který je schopen doručit zboží rychleji, a rychlé dodání motivuje 90 % zákazníků k opakovanému nákupu. Příliš dlouhé dodací lhůty jsou naopak pro 61 % nakupujících důvodem k tomu, aby nákupní košík opustili.

„Doručení v konkrétním hodinovém slotu v den objednání je něčím, na co si zákazníci například u rozvozu potravin rychle zvykli. Není proto divu, že podobný standard služeb začínají požadovat i u jiných typů zboží. Třeba na doručení nábytku si přitom zákazník i u těch nejoblíbenějších nábytkářských řetězců musí několik dní počkat, zaplatit nemalý peníz, a ještě půl dne vyhlížet kurýra. S DoDo jsme se vždy snažili nastavovat nové tržní standardy a nyní chceme změnit právě trh s doručováním nadrozměrných zásilek, které doručíme rychle, přesně a až do bytu zákazníka,“ popisuje start nové služby Ivo Velíšek, CEO společnosti pro Českou republiku a Slovensko. 

„Pro naši ,two-men delivery' vidím na českém trhu i v zahraniční velký byznysový potenciál. Zákazníci dávají jasně najevo, co od moderního e-shopu očekávají, a obchodníci, kteří budou chtít uspět, budou muset být schopni jejich potřeby naplnit. V řadě segmentů se nám již podařilo výrazně posunout tržní standardy a jsem si jist, že podobnou disrupci si zaslouží i segment nábytku, elektra, sportovních potřeb a dalších typů objemného zboží,“ popisuje Peter Menky, Chief Commercial Officer společnosti DoDo.

Pokud se nová služba v České republice osvědčí, v plánu je její rozšiřování do dalších zemí, kde DoDo působí. S prvními zákazníky již probíhají jednání v Maďarsku, kde již se zapojením dvou kurýrů vozí sportovní náčiní ze sítě prodejen Hervis, či třeba Německu, což je trh, na kterém DoDo rychle roste a kde má velké plány. 

Zahraniční expanze je pro DoDo v současnosti hlavní prioritou, se kterou firmě pomůže i nedávná investice ve výši 1,5 miliardy korun od investorů v čele s Danielem Křetínským a Patrikem Tkáčem.

-stk-