Vision Thing měří DOOH publikum na silnicích v reálném čase

pátek, 26. srpna 2022, 13:50 Aktuality, Outdoor MediaGuru

Nově platforma Vision Thing měří publikum na silnicích, mimo jiné na největším digitálním billboardu v České republice.

Zdroj: Vision Thing

Zdroj: Vision Thing

Technologická společnost Vision Thing, která je poskytovatelem programatické OOH reklamy v České republice, uvedla novinku v měření publika digitálních billboardů (DOOH) kolem projíždějících automobilech v reálném čase.

Platforma Vision Thing nově měří publikum na silnicích, mimo jiné na největším digitálním billboardu v České republice, konkrétně v Praze na Kačerově. Podle dlouhodobých statistik magistrátu hlavního města v autě cestuje průměrně 1,3 osoby. „Díky našemu řešení se konečně podařilo odpovědět na dlouholetou otázku všech inzerentů, a to, jaký zásah bude mít jejich reklama na billboardu,” sdělil její ředitel Richard Němec.

Vision Thing doposud uměla díky inteligentnímu kamerovému systému spočítat oslovené kolemjdoucí na náměstích, například v Praze na Náměstí republiky před obchodním domem Kotva, na němž se nachází velký digitální billboard. „Dostupnost měření publika je esencí moderní inzerce na OOH plochách. Navíc díky programatickému nákupu se k těmto výsledkům dostane inzerent prakticky v reálném čase v některém z nákupních softwarů,” vysvětluje Richard Němec.

Na základě měření publika se odvíjí i cena za inzerci na digitálním billboardu, která má tak odpovídat skutečné velikosti publika. „Imprese jsou založené na počtu „oslovených” lidí v momentu, kdy projíždí kolem zobrazené reklamy. To znamená, že velikost publika neodhadujeme, ale přesně měříme. Proto je inzerce přes naši síť transparentní,” říká Richard Němec.

Mezi prvními si DOOH kampaň s měřením publika v silničním provozu vyzkoušela komunikační skupina Publicis Groupe pro klienta ČSOB. „Na programatickém DOOH jsme v Publicis Groupe ocenili flexibilní možnosti nákupu a nastavení ve známém prostředí Adformu. S ČSOB jsme plochy testovali v rámci rebrandingové kampaně Poštovní spořitelny. Klienta zde nejvíce zaujalo umístění reklamního nosiče v reálném prostředí a využití přelomové technologie vyhodnocení zásahu. V rozšíření počtu digitálních ploch a technických možností aukčního nákupu sítě Vision Thing vidíme budoucnost pro venkovní reklamu," popsal Jan Běhounek, Programmatic Media Director, Publicis Groupe.

-mav-