CNN Prima News změní na volební výsledky studio, radila jí CNN

pátek, 23. září 2022, 07:35 TV MediaGuru

CNN Prima News plánuje odvysílat volební výsledky z komunálních a senátních voleb z nově upraveného studia. Při prezentaci výsledků využije i svou interaktivní mapu kvality života, v níž používá tzv. Prima tužku.

Moderátor Petr Suchoň s tzv. Prima tužkou, zdroj: FTV Prima

Moderátor Petr Suchoň s tzv. Prima tužkou, zdroj: FTV Prima

Zpravodajský kanál CNN Prima News upraví při příležitosti vysílání sobotních volebních výsledků z komunálních a senátních voleb podobu studia. „Volebnímu studiu jsme dali zcela novou tvář a využijeme ho způsobem, jakým jsme to zatím nedělali. Vytvoříme z něho jedno velké volební centrum, ve kterém bude umístěno několik ‚stanovišť‘ s moderátory, kteří se budou věnovat přesně určeným tématům – od výsledků po analýzy až po sociální média. Věříme, že nabídneme vizuálně atraktivní podívanou a jiný formát, než který má Česká televize,“ popisuje Tomáš Vojáček, šéfeditor vysílání CNN Prima News. Premiéru bude mít volební studio v sobotu 24. září.

Úprava studia se uskutečnila na základě konzultace s americkou CNN, která tuzemské televizní skupině poskytuje licenci na vysílání zpravodajského kanálu. Eric Sherling, který má na starosti volební studia a speciální vysílání v rámci americké CNN, přímo v Praze pomáhal s jeho koncepcí. CNN Prima News se totiž netají tím, že chce divákům nabídnout alternativu ke konkurenčnímu vysílání. „Tentokrát nebude souboj o diváka rozložen mezi tři televizní kanály, ale jen dva. Naším cílem je pokračovat v rostoucí sledovanosti a stahovat rozdíl, který je mezi námi a konkurencí,“ popisuje Vojáček.  

Tomáš Vojáček (uprostřed) na poradě CNN Prima News, zdroj: FTV Prima

Tomáš Vojáček (uprostřed) na poradě CNN Prima News, zdroj: FTV Prima

Součástí volebního studia bude stejně jako v průběhu předvolebního vysílání využití interaktivní mapy kvality života, v níž hlavní roli hraje tzv. Prima tužka. „Skloubí v sobě využití chytrých technologií a dat, která nám poskytla agentura STEM. Obce v České republice rozdělila do šesti skupin dle kvality života a ukázala, jakým problémům čelí. Interaktivní mapa odpovídá našim představám o pojetí zpravodajství ke komunálním volbám. Pomocí Prima tužky zvýrazňujeme důležitá fakta a rozšiřujeme pohled na vybrané obce o konkrétní příběhy i reálné průběžné výsledky voleb i v těch nejmenších obcích. Myslíme si, že jejím zapojením, stejně jako využitím hlasovacích SMS a QR kódů V debatách, můžeme podnítit zájem lidí o komunální volby, které jsou podle našeho názoru v české společnosti podceňované,“ poukazuje Vojáček. 

Interaktivní mapa a Prima tužka se stanici natolik osvědčily, že je bude chtít používat i v blížících se prezidentských volbách. „Prima tužku ale můžeme využít i pro jiná témata. Lze s její pomocí například zobrazit posun fronty na Ukrajině, porovnávat ekonomické ukazatele nebo vysvětlit i hůře uchopitelnou zprávu.“

Spot k sobotnímu volebnímu vysílání CNN Prima News, ve kterém jsou vidět záběry z nově upraveného studia, zdroj: FTV Prima

V průběhu kampaně ke komunálním volbám (hlasování v superdebatách a k používání interaktivní mapy k srovnání kvality života v českých obcích) využilo k přístupu na web QR kódy více než 75 tisíc lidí. V rámci tří předvolebních diskusí, které CNN Prima News nabídla, dorazilo více než 25 tisíc SMS hlasů a více než 90 tisíc hlasů proběhlo na webu u registrovaných uživatelů.

„Snažíme se o jiné pojetí politických debat. Stavíme na mixu tvrdých dat z výzkumů, debaty politiků a zároveň na atraktivním diváckém faktoru,“ shrnuje Vojáček. I letos se živých předvolebních debat účastnili diváci ve studiu CNN Prima News , kteří politikům pokládali otázky.

Letošní novinkou předvolebního vysílání CNN Prima News bylo také vysílání na sociální síti TikTok, kde má téměř 60 tisíc sledujících. „Ukazujeme zde zákulisí televizního vysílání a cílíme především na prvovoliče, které chceme přitáhnout k volbám. Z reakcí, které máme, se nám zájem mladých na TikToku podařilo vzbudit,“ uzavírá Tomáš Vojáček s tím, že nejsledovanější anketní video s mladými voliči mělo přes 135 tisíc zhlédnutí.

-mav-