Liftago startuje síť využívající aktuální volné přepravce

úterý, 13. září 2022, 07:35 Marketing, Retail MediaGuru

Nová infrastruktura Liftago.network má pomoct využít aktuální volné kapacity nečinných přepravních prostředků v reálném čase. Do spolupráce se již zapojily například DPD, Datart, PNS nebo DHL Express.

Ondřej Krátký, spoluzakladatel a CEO Liftago, zdroj: Liftago

Ondřej Krátký, spoluzakladatel a CEO Liftago, zdroj: Liftago

Česká technologická firma Liftago představila koncept Liftago.network, který buduje přepravní síť, kde mohou spolupracovat všichni, kdo přepravují zboží a lidi ve městech. Technologie nabízí díky API v reálném čase aktuální přehled o volných kapacitách všech zapojených dopravních prostředků v ulicích měst. „Liftago.network nabízí budoucnost, kde v ulicích nepřibývají další z poloviny nevytížené přepravní prostředky, a kde zároveň zákazníci dostávají zakoupené zboží komfortně a rychle,” popsal spoluzakladatel a CEO Liftago Ondřej KrátkýLiftago.network představili zástupci společnosti na pondělní tiskové konferenci v Praze.

Do infrastruktury Liftago.network jsou aktuálně zapojeny mimo jiné tyto společnosti: DPD, Datart, PNS, DHL Express, Mall.cz, Cargio, BEVY, Smarty, iStyle, Mobil Pohotovost, SETOS, Megapixel, Benu, Pilulka, BIOOO.CZ, Ambiente, Dáme jídlo, Choice QR, OneMenu, Kolkovna, Zátiší Catering, alkohol.cz, Winegeek, Lihovárek, Vinograf, Provoní, Loukykvět, Studio 51 i tuzemská e-commerce jednička Alza.

Liftago.network především pomáhá zaplnit nevyužitý čas přepravců v neatraktivních časech. Během dne tak zapojené firmy získávají vyšší vytížení vlastní kapacity. Je to výhra pro všechny zúčastněné. Každá nová firma na trhu totiž nebude muset pro uspokojení potřeb svých zákazníků vytvářet svoji vlastní flotilu, ale bude moct využít volnou kapacitu aut, kol, skútrů, či dodávek, které už se v ulicích českých měst pohybují,” dodává Ondřej Krátký. Celý koncept má fungovat v udržitelném byznys modelu

Ondřej Krátký během tiskové konference u příležitosti Liftago.network, zdroj: MediaGuru.cz

Ondřej Krátký během tiskové konference u příležitosti Liftago.network, zdroj: MediaGuru.cz

Firma Liftago chce novým konceptem Liftago.network vést také k chytřejšímu využívání již existujících zdrojů, které v daném městě existují. Koncept funguje na spolupráci zapojených firem. Například kurýři rozvážející jídlo se mohou mezi obědem a večeří vytížit závozem balíčků pro e-shopy a zároveň tím snížit množství zásilek přepravovaných v dopravní špičce. 

Zapojení do Liftago.network funguje nejen pro účastné firmy, ale i pro samotné dopravce a řidiče. „Samotná myšlenka Liftago.network je jednoduchá, její realizace nikoliv. Uplynulé tři čtyři roky jsme strávili testováním a vývojem, aby síť byla společnou výhrou pro partnery, přepravce, řidiče, zákazníka i prostředí. Jde o nekonečné balancování mezi potřebami všech těchto stran,” vysvětluje Ondřej Krátký.

Liftago.network prošla několika zkouškami. Například DPD v rámci Liftago.network rozvezla více než 20 tisíc zásilek. „Nejprve optimálně pokryjeme doručení pomocí DPD dodávek, našich kol a pěších kurýrů. V průběhu roku ale potřebujeme dynamicky řešit i těžko predikovatelné výkyvy poptávky, například v předvánoční sezóně nebo v nedávné době během covidu. V neočekávaných situacích, na které je třeba velmi rychle reagovat, nám pomůže řešení sdílené přepravní kapacity v Liftago.network. Díky němu můžeme poptat kapacitu až v den samotného doručování, tedy těsně před rozvozem zásilek, což nám dává velkou míru flexibility,” popisuje Miloš Malaník, CEO DPD v České republice. 

Poptávku po rychlém a přesném času doručení se díky Liftago.network daří naplňovat také Datartu. „Požadavky našich zákazníků na doručování expresních nebo standardních zásilek na přesný čas průběžně posíláme do Liftago.network API. Ta je chvíli před expedicí nabídne chytré infrastruktuře, ve které poptávku přes mobilní aplikaci převezmou nejbližší kurýři. Logistiku tak máme zajištěnu pro většinu našich poboček po celé ČR. Díky jediné technologii máme přístup na celé tržiště dopravců v reálném čase,“ říká Pavel Mikoška, ředitel služeb zákazníkům Datart.

 

-tšl-