Reklamní investice v médiích za osm měsíců drží dvouciferný růst

úterý, 20. září 2022, 07:20 Reklama MediaGuru

Všechny sledované mediatypy vykázaly v letošním osmém měsíci meziroční růst monitorovaných investic do médií. Dosavadní vývoj reklamních investic v médiích je oproti loňsku vyšší o 12 procent.

Ilustrační foto, zdroj: Shutterstock

Ilustrační foto, zdroj: Shutterstock

Za prvních osm měsíců letošního roku se monitorované reklamní investice do médií zvýšily meziročně o 12 procent. Objemově nejsilnější je z monitorovaných médií televize, nejvyšší meziroční růst vykazuje v letošním roce venkovní reklama. Ukazují to data z monitoringu AdIntel od Nielsen Admosphere.

Data z monitoringu také potvrzují zpomalení růstu během letních prázdnin, přestože oproti červenci byla v srpnu v růstu všechna monitorovaná média.  

Zdroj: Nielsen Admosphere

Zdroj: Nielsen Admosphere

V přehledu monitorovaných investic se neobjevují investice do internetové reklamy, a to proto, že internet je v monitoringu zastoupen jen některými formáty a nepostihuje tak kompletní výdaje do internetové reklamy. Z projektu AdMonitoring ale vyplývá, že letošní meziroční vývoj bannerové reklamy na internetu je rovněž vyšší než za období leden až srpen loňského roku. 

Znovu upozorňujeme, že monitorované investice neodpovídají reálným investicím, které za nákup reklamy do médií proudí. Naznačují ale trend vývoje.

-mav-