Ceny Sport Alive pro AC Sparta, ČOV, univerzitní hokej či Gambrinus

středa, 5. října 2022, 10:05 Aktuality, Marketing MediaGuru

Nejlepší sportovní inovací je mobilní aplikace AC Sparta Praha, nejlepší fanouškovský zážitek přinesl brněnský univerzitní hokej, nejlepší sportovní obsah zase nabídl Czechteam.tv, partnerská aktivace se nejvíce podařila Gambrinusu a Olomoucký kraj bodoval s dětskou olympiádou. Tyto i další projekty ocenil první ročník soutěže Sport Alive Awards 2022.

Foto z konference Sport Alive, zdroj: Sport Alive

Foto z konference Sport Alive, zdroj: Sport Alive

První ročník soutěže Sport Alive Awards, která je propojená se sportovní, marketingovou a byznysovou konferencí Sport Alive, rozdal své ceny. Smyslem Sport Alive Awards 2022 je ocenit a medializovat nejlepší počiny v různých kategoriích. Generálním partnerem cen je společnost Tipsport. Celkem se soutěžilo v šesti kategoriích a do soutěže se přihlásilo 93 projektů. Výsledky podle jednotlivých kategorií přinášíme níže.

Nejlepší sportovní inovace

1. Mobilní aplikace Sparta (AC Sparta Praha)
2. Udržitelné medaile Street Floorball League (Český florbal)
3. Run Tour - virtuální běžecká série (VMLY&R)
3. Radiožurnál Sport (Český rozhlas)

  • O vítězi: Mobilní aplikace je napojena na digitální CRM systém Sparta iD. Cílem bylo poskytnout maximální servis a komfort pro fanoušky od možností si individuálně zvolit, jaký typ informací chce fanoušek dostávat, přes nákup jednorázových vstupenek na utkání nebo produktů na sparťanském e-shopu až po implementovanou digitální permanentku. Aplikace má přes 30 tisíc stažení a je zdrojem 60 % návštěv ticketingového portálu a 40 % nákupů na něm.

Nejlepší projekt s nízkým rozpočtem

1. neuděleno
2. Sociální fond (Florbal Židenice)
3. Česko-ukrajinský sportovní slovník (Česká obec sokolská)
3. 160 let Sokola (Česká obec sokolská)

  • O nejlépe hodnoceném projektu: Sociální fond Florbalu Židenice pomáhá dětem z řad současných i nových členů, které pochází ze sociálně slabších či znevýhodněných rodin v tom, aby si mohly i nadále plnit své sportovní sny.

Nejlepší sportovní obsah

1. Czechteam.tv (Český olympijský výbor)
2. Livestream "24h pro Ukrajinu" (AC Sparta Praha)
3. Sparta vzdává hold (Go4Gold)

  • O vítězi: Financování ČOV se odvíjí mimo jiné od počtu diváků a popularity olympijských her v jednotlivých zemích. Proto pro OH v Pekingu ČOV koupil historicky poprvé TV práva na samotný obsah ze sportovišť. Mohl tak do digitálního prostoru dostat videa, která standardní média v digitálu nedistribuovala. Obsah byl unikátní rozsahem a zaměřením na různé cílové skupiny a spojení s týmem. Lidé se dostali tam, kam se média nedostanou. 60% obsahu bylo vytvořeno před samotnými hrami. Obsah z olympijských her byl přímo z týmu bez prostředníků. V rámci OH Tokio bylo vytvořeno 39 pořadů čítajících cca 600 epizod v celkové délce 6720 minut. Pro OH Peking bylo vytvořeno 26 pořadů čítající cca 649 epizod v celkové délce cca 5 160 minut. Každý 5. Čech věděl, že existuje czechteam.tv a dokázal ji ve výzkumu identifikovat.

Nejlepší projekt města či kraje

1. Olympiáda dětí a mládeže (Olomoucký kraj)
2. Projekt Na hřišti to žije! (Město Příbram)
3. Projekt Sport22!!! (Statutární město Ostrava)

  • O vítězi: Olympiáda dětí a mládeže je republiková soutěž krajských výprav, která se koná každoročně od roku 2003 a je určena mladým sportovcům ve věku od dvanácti do šestnácti let, v kategoriích mladších a starších žáků a žákyň. Sportovcům navozuje atmosféru opravdových olympijských her. Mladí účastníci nejsou ochuzeni o zapálení olympijského ohně, slavnostní ceremoniály, soužití v olympijské vesnici nebo složení olympijské přísahy. ODM je společným projektem pořadatelského kraje a Českého olympijského výboru a odehrává se v dvouletých cyklech a střídá se jejich letní a zimní podoba. V letošním roce připadlo pořadatelství na Olomoucký kraj. Na akci se soutěžilo ve 20 různých sportech, 73 disciplínách na 34 sportovištích. Celkem v šesti městech závodilo 3 539 sportovců ze 14 krajů ČR. Motivací jsou pro mladé sportovce reprezentanti v jednotlivých sportech, kterých do Olomouckého kraje dorazilo více než 120. Sportoviště a Olympijský dům navštívilo přes 25 000 fanoušků.

Nejlepší fanouškovský zážitek

1. Hokejový souboj univerzit (Hokejový souboj univerzit Brno)
2. Superfinále florbalu (Český florbal)
3. Olympijské festivaly Tokio a Peking (Český olympijský výbor)
3. 300. derby na Letné (AC Sparta Praha)

  • O vítězi: Celodenní sportovní událost s doprovodným programem, soutěží a řadou dalších aktivit. Součástí programu jsou tzv. signature aktivity, které se prolínají každým ročníkem. Součástí akce i speciální webová aplikace, která slouží například k hlasování o hráči utkání a fanouškovským soutěžím. Derby pořádají hokejové týmy HC MUNI z Masarykovy univerzity a VUT Cavaliers Brno, a to za podpory nejen svých domácích univerzit, ale v neposlední řadě i k nim patřících studentských spolků. Veškerý výtěžek akce pak poputuje na zkvalitnění podmínek vysokoškolského hokeje v Brně. Na loňské akci se organizátorům povedlo téměř vyprodat brněnskou Winning Group Arena s kapacitou 7700 míst.

Nejlepší partnerská aktivace

1. Gambrinus Cup v šipkách (Plzeňský Prazdroj)
2. Šťastný puk a Generali ČP (RAUL!)
3. Run Tour a Lidl (VMLY&R)
3. České veslování a Dobrý Anděl (České veslování)

  • O vítězi: Gambrinus Cup je největší amatérský turnaj v šipkách a soutěží v něm 3 až 4členné týmy. Gambrinus Cup se hraje turnajovým systém a má celkem tři fáze vrcholící velkým finále. Cílem projektu bylo zvrátit pokles prodejů piva Gambrinus v hospodách, tzn. vrátit pivaře do hospod, a posílit vnímání značky. Gambrinus identifikoval populární sport, se kterým do té doby nespojila žádná velká značka a hlavně – dokonale se hodí k pivu. Do Gambrinus Cupu se zapojilo celkem 1484 týmů, skoro 6 tisíc hráčů a 422 hospod. Gambrinus zaznamenal nárůst prodejů o 39%. Po jediné kampani si Gambrinus se šipkami spojuje téměř jedna třetina lidí (29,1 %).

-mav-