Dentsu zjednoduší strukturu, zfúzuje řadu svých firem

úterý, 11. října 2022, 07:20 Reklama MediaGuru

Dentsu zjednoduší na českém trhu svou strukturu. V důsledku toho zanikne několik firem, které zfúzují se společností Dentsu Czech Republic.

Zdroj: Dentsu Czech Republic

Zdroj: Dentsu Czech Republic

Komunikační skupina Dentsu zjednoduší na českém trhu svou strukturu. V důsledku toho zanikne několik firem, které zfúzují se společností Dentsu Czech Republic. Konkrétně jde o společnosti Vizeum CR, Amnet Czech, Dentsu MC a Dentsu Creative CR. Dentsu Czech Republic se tak stane nástupnickou společností, vyplývá z projektu fúze uloženého ve Sbírce listin. Změna se podle Petra Chajdy, CEO Dentsu Central Europe, týká  pouze právních subjektů, agentury fungují dále. 

Od začátku října má tak skupina Dentsu v České republice pouze tři právní subjekty. Dentsu Czech Republic se zaměřením na Česko, Dentsu Media Services CE se zaměřením na regionální středoevropský trh a třetí firmou je Merkle Technologies. V Dentsu má na starosti CXM klientů především v regionu DACH (Německo, Rakousko, Švýcarsko).

„Primárním důvodem fúze je zjednodušení fungování skupiny. Původní struktura byla totiž pro klienty poměrně složitá, a proto jsme se rozhodli na to zareagovat, vylepšit náš servis a přístup jim tak co nejvíce uživatelsky zpříjemnit. Vše se snažíme co nejvíce přizpůsobovat našemu One Dentsu modelu, a proto jsme snížili počet právních subjektů z osmi na dva. Sekundárním důvodem jsou pak úspory čili snížení provozních nákladů celé skupiny," uvedl pro MediaGuru.cz Petr Chajda

Nové organizační uspořádání nemá podle Petra Chajdy vést k personálním změnám uvnitř skupiny. Připravuje se ale začlenění agentury Adexpres do globální struktury skupiny. Na konci října proto dojde k přejmenování Adexpresu na iProspect Česká republika. Právní subjekt Adexpres už byl na konci září vymazán z obchodního rejstříku. Postavení brandu má ale ve struktuře Dentsu i na trhu zůstat stejné.  „V České republice bude užší propojení s iProspectem znamenat lepší přístup ke globálnímu know-how, silnější zázemí globální sítě a s tím i příležitost rozvoje lokálního byznysu, tudíž těžit z něj budou jak klienti, tak i experti, kteří v agentuře působí. Nakonec vítězství v tendru na BMW je tomu svědkem," uvedl Petr Chajda. 

-mav-