Johana Fundová vydala novou knihu Milénium!

čtvrtek, 27. října 2022, 07:20 Aktuality, Tisk MediaGuru

Knižní publikace Milénium! od Johany Fundové mapuje fenomény, kterými jsme žili v prvních letech nového tisíciletí. Pokřtěna byla v minulém týdnu.

Křest knihy Milénium!, foto: Kristýna Hadačová

Křest knihy Milénium!, foto: Kristýna Hadačová

Křest knihy Johany Fundové Milénium!, která je pokračováním bestselleru Devadesátky!, proběhl v pražském divadle NoD ve čtvrtek 20. října.

Kmotry knihy se stali finalisté první řady SuperStar, Sámer Issa a Julián Záhorovský. Dohled porotce si při křtu vzal na starost Ondřej Hejma. Dále na pódiu vystoupily například dabérky Stanislava Jachnická a Miriam Chytilová (české znění Phoebe a Rachel ze seriálu Přátelé), režisér Vít Klusák, herec Jakub Wehrenberg nebo bývalá šéfredaktorka časopisu Bravo Sandra Bursáková. Do knihy Milénium přispělo svou vzpomínkou celkem 36 osobností, kromě výše zmíněných například Ondřej Brzobohatý, Jan Hřebejk nebo Šárka Vaňková.

„Chtěla jsem vytvořit tištěný stroj času. Aby měl čtenář, když knížku otevře, pocit, že se vrátil do milénia. Z osobních zážitků, které byly do knihy zahrnuty, mě nejvíce zasáhla vzpomínka pana Fejka na povodně v ZOO. Vzpomínka Šárky Vaňkové mě naopak překvapila. V té době jí bylo šestnáct. Uvědomila jsem si, jak vše pro ni muselo být náročné, ale já jsem to v té době vůbec tak nevnímala,“ řekla Johana Fundová.  

Milénium! (499 Kč) navazuje na Devadesátky a vychází v nakladatelství CPress. Pro tu dobu bylo charakteristické, že devadesátková party skončila. V televizi běžela první řada Česko hledá Superstar, kterou brzy následovala reality show VyVolení. V kurzu byly ICQ, zvonáče, empétrojky nebo třeba Eminem. Milénium je období, které zažila mladší, střední i starší generace a zatím se nikdo kromě Johany Fundové v ucelené podobě tomuto období nevěnoval.

Johana Fundová je vedle Devadesátek! a knihy Milénium! autorkou románu Hezký, ale narovnej se. Založila facebookové a instagramové stránky Pure devadesátky, na které sbírá fenomény 90. let a milénia. Profesně se věnuje online marketingu a sociálním sítím. 

-mav-