HbbTV aktivně využívá milion uživatelů, častěji mladších

středa, 9. listopadu 2022, 17:10 TV, Internet & Mobil MediaGuru

V Praze probíhá mezinárodní odborné setkání k HbbTV vysílání. Počet aktivních uživatelů HbbTV představuje v Česku jeden milion.

Tereza Šimečková a Tomáš Hanzák na HbbTV sympoziu, zdroj: MediaGuru.cz

Tereza Šimečková a Tomáš Hanzák na HbbTV sympoziu, zdroj: MediaGuru.cz

Počet aktivních uživatelů červeného tlačítka neboli HbbTV (hybridního TV vysílání) je na českém trhu podle dat ATO-Nielsen Admosphere jeden milion. V Česku má televizní přijímač 92 % domácností, z čehož 49 % domácností vlastní televizi připojenou k internetu. Necelá čtvrtina z domácností vlastnících TV přijímač (23 %) má přístup k HbbTV. Data byla prezentována na 10. ročníku mezinárodního HbbTV sympozia, které se v letošním roce koná v Praze. 

Počet diváků, kteří mají možnost HbbTV sledovat, je ale vyšší. Podle výše uvedených dat a i podle údajů, která uvádějí tuzemské televizní skupiny, je to až 2,5 mil. diváků. 

Televizní obrazovky v Česku, zdroj: prezentace Nielsen Admosphere na HbbTV Symposiu 2022

Televizní obrazovky v Česku, zdroj: prezentace Nielsen Admosphere na HbbTV Symposiu 2022

Z dat, která na prezentaci představili Tereza Šimečková a Tomáš Hanzák z Nielsen Admosphere, dále vyplynulo, že sledovanost video obsahu se liší v jednotlivých věkových skupinách. Zatímco mladí diváci ve věku 15-24 sledují televizi nejčastěji pomocí odloženého sledování na TV obrazovce a živého TV vysílání, u starších diváků (nejvýrazněji pak ve skupinách 55+) převládá živé sledování. Živé i odložené sledování HbbTV dosahuje zatím jednotek procent a je více zastoupeno u publika do 35 let. 

Zástupci tuzemských komerčních TV stanic Nova a Prima na HbbTV sympoziu představili své novinky, které na poli HbbTV tyto skupiny v posledním roce uvedly. Jedná se především o uvedení reklamního formátu Max Reach, díky kterému lze reklamní sdělení cílit na ty diváky, kteří ho ještě neviděli, dále nový kvízový formát TV Nova, pomocí kterého lze klást divákům otázky a také inovovanou službu Prima Nákupy, která umožňuje poutat na nákupní akce inzerované v letácích a nabídnout také konkrétní slevu v podobě kupónu. 

V rámci setkání HbbTV sympozia budou ve středu večer vyhlášeny také ceny HbbTV Awards. Z českých zástupců uspěla TV Nova, která se dostala na shortlist se čtyřmi projekty.  

TV Nova uspěla v soutěži HbbTV Awards, vyhrála dvě ceny

čtvrtek 10. listopadu 2022

-mav-