S obrazovkami tráví Češi téměř osm hodin denně

středa, 2. listopadu 2022, 07:15 TV, Internet & Mobil, Výzkum MediaGuru

Nejvíce času věnuje česká populace starší 15 let sledování televizní obrazovky, roste čas trávený s obrazovkami mobilních telefonů, ukazuje výzkum Nielsen Admosphere.

Ilustrační foto, zdroj: Shutterstock

Ilustrační foto, zdroj: Shutterstock

Průměrný čas, který Češi stráví sledováním obrazovek různých velikostí, představuje 7 hodin a 50 minut denně. Z toho nejvyšší čas připadá na televizní obrazovku (242 minut denně), notebooky a PC (118 minut denně), smartphony (93 minut denně) a tablety (12 minut denně). Vyplývá to z výzkumu životního stylu, který pro Asociaci televizních organizací (ATO) dodala výzkumná agentura Nielsen Admosphere. Její výsledky prezentovala managing directorka agentury Tereza Šimečková na úterní konferenci Czech Internet Forum 2022 (CIF).

Ve srovnání s rokem 2018 zaznamenávají nejvyšší nárůsty mobilní obrazovky a „velká" televizní obrazovka. Naopak mírně poklesl tablet a o zhruba 15 min denně čas strávený s notebooky a PC.

K nejčastějším mediálním aktivitám patří stále sledování živého televizního vysílání. Denně ho sleduje 71 % lidí starších 15 let. Následují aktivity na webu a emaily (57 % denně) a jako třetí poslech rádia (42 % denně). Pokud se k tomu připočte i poslech hudby a písniček, které denně poslouchá 36 % lidí 15+, je audio významnou mediální aktivitou. Následuje čas věnovaný sociálním sítím a sledování videí přehrávaných z internetu.

Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere. data prezentovaná na CIF 2022

Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere. data prezentovaná na CIF 2022

K rostoucím aktivitám patří právě sledovanost audiovizuálního obsahu – a to jak živého vysílání, tak právě videí přehrávaných z internetu a sledování pořadů v TV archivech.

Na velkých obrazovkách si lidé pouštějí především televizní vysílání, přičemž velká obrazovka slouží i pro poslech hudby (26 %). Na chytrých mobilních telefonech vedou sociální sítě a prohlížení webových stránek

Různé věkové skupiny upřednostňují jiné aktivity. Zatímco mladí 15-34 let sledují na obrazovkách především sociální sítě a internet, generace 35-54 let a 55+ tráví čas před obrazovkami nejčastěji sledováním živého TV vysílání.

-mav-