YouTube se blíží na pole televizního provozovatele

čtvrtek, 3. listopadu 2022, 17:15 TV, Internet & Mobil MediaGuru

YouTube spuštěním služby Primetime Channels výrazně stírá rozdíl mezi sdílením videí a klasickým televizním obsahem, píše Erika Luzsicza.

Zdroj: YouTube

Zdroj: YouTube

Streamovací trh se proměňuje doslova před očima. Turbulentní časy začaly s covidem a zdaleka nekončí. Po raketovém růstu, přišel letos tak trochu půst. Rozmlsané firmy zjistily, že nic není zadarmo. Ani růst, ani obsah. Proto poměrně rychle došlo u některých k osekávání nákladů nebo i pozastavení expanzí. A teď jsou další větší změny na obzoru. 

Zatímco se všichni upínali k pomyslným soubojům mezi Netflixem, Disney+ a případně dalšími, v ústraní stál Youtube. Ano, právě on – tak trochu pozapomenutý nekorunovaný král video obsahu. Jeho potenciál je obrovský a jak dal aktuálně o sobě vědět, svůj potenciál víc než tuší. Youtube totiž spouští Primetime Channels, nabídku televizního a video obsahu od různých stremovacích služeb . Výrazně tak setře rozdíl mezi sdílením videí a klasickým televizním obsahem. Na jednom místě pro předplatitele v USA nabídne aktuálně balíček zahrnující obsah od Showtime, Starz, Paramount+, AMC a ViX+.

Už před časem jsem upozorňovala, že trh bude směřovat ke vzniku superagregátoru. Toto je jeden z prvních signálů, že velká transformace celého trhu nás ještě čeká. A to ani nemluvím o tom, že Alphabet jakožto matka celého Googlu je jednou z nejvýdělečnějších značek světa. Pokud by se rozhodne jít ještě dál, tak málokdo na trhu má srovnatelné finanční možnosti. Rovnou bychom tak mohli přepisovat tabulky. Možností by bylo spoustu, a to jak na výrobu obsahu, ale klidně i koupi celých konkurentů.

Už teď by se zbytek trhu mohl obávat, protože na rozdíl od Netflixu, tedy co do počtu předplatitelů největší platformy, Youtube se nemusí do žádného obýváku vlámat. Využívá jej asi každý, kdo má přístup k internetu.

Autorka textu: Erika Luzsicza, mediální expertka, Axocom