Kampaň proti prodeji živých kaprů využívá AI

čtvrtek, 8. prosince 2022, 07:15 Aktuality, Reklama MediaGuru

Kampaň vytvořená za pomoci umělé inteligence dělá z vánočního kapra prezidentského kandidáta.

Organizace Compassion in World Farming (CIWF) Česko spouští novou kampaň, jejímž jádrem je petice určená Parlamentu ČR za ukončení prodeje konzumních ryb v živém stavu. Využívá v ní umělou inteligenci. 

„V současné době je zákazníkovi běžně umožněno zakoupit si rybu, určenou pro konzumaci, v živém stavu. Poté je možno ji po libovolně dlouhou dobu přenášet bez vody a následně přechovávat v nevhodných podmínkách v domácnosti. Ve všech těchto situacích dochází ke zbytečnému utrpení zvířete, což je v rozporu se zákonem na ochranu zvířat. A proto žádáme členy a členky našeho Parlamentu, aby situaci vyřešili,“ vysvětluje Lucie Moravcová, koordinátorka kampaně za CIWF Česko.  

Kampani, pod kterou je podepsána agentura Werk.camp, vévodí vizuál vytvořený za pomoci umělé inteligence. Jde o kapra v roli prezidentského kandidáta, který bojuje za práva ryb. „Stavíme na paralele našeho AI kapra s prezidentským kandidátem, vytváříme mu jeho vlastní politický program a sbíráme pro něj podpisy. Navíc v samotném sloganu kampaně ‚Hlas pro kapra’ se skrývá nejen rozměr politický, ale i narážka na to, že ryba je němá tvář a nemůže použít svůj hlas, aby vyjádřila svoje trápení. My ale kaprům svůj hlas propůjčit můžeme, a to prostřednictvím podpisu pod petici,“ dodává ke kreativnímu záměru Klára Slavíková, stratég v agentuře Werk.camp. 

Celá komunikace poběží v prosinci a bude kulminovat těsně před Štědrým dnem, kdy je prodej kaprů nejvíce aktuální. Těžiště bude mít v online prostředí – na webových stránkách hlasprokapra.cz, kde zájemci mohou petici podepsat, a na sociálních sítích, zejména na Instagramu, kde se počítá i se speciálním filtrem pro rozšířenou realitu (AR) a spoluprací s influencery. Vizibilitu kampaně pak podpoří i outdoorové plochy po Praze.

-stk-