Instagram se nechal unést videem, slibuje změnu kurzu

pondělí, 30. ledna 2023, 18:00 Internet & Mobil MediaGuru

Šéf populární sociální sítě přiznal, že fotografie by měla na Instagramu dostat více prostoru.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Byl to jeden z nejvýraznějších loňských trendů na původně obrázkové sociální síti. Instagram pod vlivem úspěchu TikToku začal čínskou platformu čím dál více připomínat. A to dokonce do takové míry, až někteří výrazní instagramoví uživatelé vyzvali manažery platformy ke změně kurzu a zanechání snah udělat z Instagramu TikTok. Podobnou výzvu přidaly v létě i modelky Kylie Jennerová a Kim Kardashianová. Instagramu trvalo jejich vyslyšení zhruba půl roku.

 „Domnívám se, že jsme se v roce 2022 až příliš zaměřili na video. Natolik jsme formát tlačili lidem do newsfeedů, až viděli příliš mnoho klipů a ne adekvátní množství fotek. Poměr v zobrazování jednotlivých formátů jsme již vybalancovali. Svědčí o tom například počty lajků uděleným fotografiím a videu či počty komentářů. Interakce jsou u obou druhů obsahu víceméně vyrovnané, což je dobré znamení,“ popsal podle serveru The Verge v nedávné sérii otázek a odpovědi šéf Instagramu Adam Mosseri.

Dodal, že z hlediska Instagramu zůstanou fotografie hlavním předmětem zájmu. Nalezení, respektive zachování správného poměru dávkování jednotlivých formátů bude pro firmu zásadní. Neznamená to tedy, že by Instagram otočil úplně a na video zanevřel. Kdo by však měl pocit, že je na Instagramu klipů stále až moc, má k dispozici účinnější nástroje na personalizaci newsfeedu. Sociální síť v těchto dnech rozšiřuje způsoby filtrování obsahu. Uživatelé dostávají možnost v sekci Explore označit za nežádoucí více příspěvků naráz. Kromě toho mohou výslovně uvést, jaká slova, hashtagy či smajlíky chtějí vídat s co nejmenší frekvencí.

Spory budoucnosti

Mnoho uživatelů to ale nejspíš ocení hlavně v souvislosti s obnovením facebookového a instagramového účtu exprezidenta USA Donalda Trumpa. Meta svůj záměr nechat na své sociální sítě opětovně vstoupit kontroverzního podnikatele oznámila ve středu. Lze mimochodem očekávat, že Trump bude coby někdejší televizní celebrita sázet do velké míry právě na video.

Další novinka ale naznačuje, že spory o množství Instagramem zobrazovaných videí na úkor fotografií mohou dříve či později působit archaicky. Na významu spíše získá otázka, kolik si z původního zaměření Instagramu ukrojí takzvané metaverzum. Tedy koncept přenesení sociálních sítí do virtuální či rozšířené reality, na který Mark Zuckerberg hodně sází. Jeho firma se nyní snaží ideu uživatelům propagovat relativně nenápadně prostřednictvím alternativních profilových obrázků.

Instagram zájemcům převede jejich profilovku na animovaného avatara, který se zobrazuje jako rub standardní profilové fotografie. Jak připomněl portál Social Media Today, novinka evokuje estetiku avatarů ve videohrách typu Roblox či Fortnite, které jsou populární mezi nejmladší generací. Pokud by ji Instagram zaujal možnostmi piplat si svého avatara, sociální síť by mohla ještě více utlumit svou snahu přilákat mladé napodobováním TikToku. To by díky „návratu k fotografii“ v konečném důsledku mohli ocenit i starší a konzervativnější majitelé instagramových účtů.

-riv-