Prezidentkou AKA je Jankovičová, ředitelkou Hrubešová

čtvrtek, 26. ledna 2023, 17:25 Lidé, Reklama MediaGuru

Asociace komerčních komunikací (AKA) má nové vedení. Prezidentkou byla zvolena Petra Jankovičová, výkonnou ředitelkou Kateřina Hrubešová.

Petra Jankovičová, zdroj: AKA

Petra Jankovičová, zdroj: AKA

Na mimořádné valné hromadě Asociace komunikačních agentur (AKA) byla na post prezidentky zvolena Petra Jankovičová a na pozici výkonné ředitelky Kateřina Hrubešová. Tímto krokem završuje AKA personální změny ve vedení. Petra Jankovičová přebírá post po Janu Binarovi a Kateřina Hrubešová po Marku Hlavicovi.

Petra Jankovičová je spoluzakladatelkou a spolumajitelkou oceňované pražské agentury Triad. Tu také od jejího vzniku vedla deset let a z původně digitální agentury pomohla vybudovat full-servisovou agenturu zaměřenou na kreativu a strategii. Její řízení loni v dubnu předala Magdaléně Křížové v roli CEO a Petře Blažkové jako COO. V srpnu loňského roku se postavila do čela marketingu Madmonq. V letech 2020 - 2022 byla členkou prezidia AKA, kde se zaměřovala na etiku reklamy, udržitelnost a vztahy agentur s klienty. „Prioritou na následující období je z mého pohledu vytvoření silného hlasu, který podpoří odvětví jako důležitého pilíře ekonomiky v aktuálně složité fázi,“ uvedla po svém zvolení.

Kateřina Hrubešová, zdroj: NFNZ

Kateřina Hrubešová, zdroj: NFNZ

Kateřina Hrubešová se pohybuje v reklamním a mediálním prostředí více než 25 let, zastávala pozice v reklamních a mediálních agenturách i v neziskovém sektoru. Původní profesí je novinářka se zaměřením na digitál a trendy v komunikaci. Posledních 14 let vedla profesní asociaci Sdružení pro internetový rozvoj, poté krátce působila v Nadačním fondu nezávislé žurnalistiky (NFNZ). „Čekají nás nelehké roky, kdy se celý kreativní průmysl bude muset vypořádat s dopady černých labutí v podobě válečného konfliktu, ekonomické krize a  technologických změn, např. umělé inteligence,“ sdělila.

Asociace komerčních komunikací (AKA) je nejvýznamnějším profesním sdružením pro subjekty komerční komunikace. Založena byla v roce 1992. Jejím cílem je zajišťovat příznivé prostředí pro podnikání členů, budování dobrého jména oboru, odborné vzdělávání a podporu aktivit ke zvyšování profesionální úrovně odborníků na komunikaci. Je spoluzakladatelem Rady pro reklamu.

-mav-