YouTube se koupí sportovních práv přibližuje klasické televizi

pondělí, 23. ledna 2023, 12:00 TV, Internet & Mobil MediaGuru

Zakoupením vysílacích práv na americkou fotbalovou ligu NFL je videoserver YouTube zase blíž ke klasické televizi, píše Erika Luzsicza.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Kam se v letošním roce bude upínat pozornost na poli televizní zábavy? Od filmů ke sportu. Zatímco někteří streamovací giganti ztrácí dech, jeden z jejích největších konkurentů zdaleka neřekl poslední slovo. Tím je Youtube, který na přelomu roku koupil práva na americkou fotbalovou ligu NFL. Ta je i v našich končinách známá především svým grandiózním finále, které nabízí velkolepou podívanou světových hudebních zvěd a také drahými reklamními spoty.

Youtube za 14 miliard dolarů získal práva na vysílání nedělních zápasů po dobu sedmi let.  Suma je to horentní a v zámoří způsobila u nejednoho odborníka pozdvižené obočí s otázkou, zda se taková investice vyplatí, případně aspoň vrátí. Na rozdíl od Premier League nebo NHL nemá NFL sama o sobě tak velký mezinárodní zvuk a přesah.

Tento tah je ale zajímavý zejména z jiného pohledu, podle zahraničních odborníků se tímto způsobem online gigant přiblížil zas o krok blíže klasické televizi. Tam také byla doposud NFL vysílána. Sledovat NFL bude možné prostřednictvím Youtube TV a také na Primetime Channels, tedy služby agregující nabídku televizí a streamovacích služeb. Ta byla spuštěna teprve nedávno.

Pro Youtube a jeho matku Google je sportovní prémiový obsah důležitý hned z několika důvodů. Firma se díky tomu dostává do bližšího střetu s Applem a Amazonem. Obě společnosti už do práv na nejrůznější sportovní vysílání investovaly nemalé částky. Nutné dodat, že průkopník streamování Netflix zatím žádná sportovní práva nekoupil. Jeden z ředitelů firmy Ted Sarandos dokonce na nedávné konferenci UBM TMT prohlásil, že nevidí jasnou cestu k zisku skrze práva na prémiová sportovní utkání.

A v neposlední řadě se Youtube chlubí tím, že umožní větší interaktivitu se sportovními fanoušky. Ti totiž budou moci v návaznosti na NFL kanál vytvářet svůj vlastní obsah.

Autorka textu: Erika Luzsicza, Axocom